برای دخترم، خواهرم آرمیتا – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

آوا گراوند، خواهر بزرگ آرمیتا گراوند خبر داده است هنوز موفق به دیدن او نشده است. او می گوید خانواده از شرایط جسمانی آرمیتا خبر ندارد.

یک هفته از روزی که آرمیتا گراوند، دانش‌آموز ۱۶ساله هنرستان عروه‌الوثقی در متروی شهدای تهران بیهوش و به بیمارستان نظامی فجر نیروی هوایی منتقل شد، می‌گذرد. با این حال، هنوز اطلاعات دقیقی از وضعیت جسمی و شرایط نگهداری او وجود ندارد و نگرانی درباره او ادامه دارد.

برای خواهر کوچک من آرمیتا که بالای سر انسانیت ایستاده است. بزرگتر از همه بشریت در تقلای سخت و نفس گیر برای زنده ماندن. برای دختر نازنین همه انسانها در چهار سوی زمین که در دفاع از زندگی و هویت انسانی، هویت زن زندگی آزادی، قلب عاشقش نمی خواهد از حرکت باز ایستد. این قلب و این وجود همه توانش را بسیج کرده است که زنده بماند. آرمیتای ما، آرمیتای آرزوی های شیرین اما سرکوب شده و به خون نشسته ما، ای قلب عاشق زنده بمان. ما به تو نیاز داریم ما را تنها نگذار.

بیاد داشته باشیم. حکومت مرگ و نابودی و تباهی از آرمیتای قهرمان ما می ترسد. از من و تو و ما وحشت دارد. این جانیان حتی به خانواده این قهرمان نوجوان اجازه ملاقات نمی دهند زیر از اینکه اخبار وضعیت آرمیتا جهانی شود و حکومت را با موج وسیع تری از اعتراض و انزجار داخلی و جهانی روبرو کند از ترس به خود می پیچد.

آرمیتا قوی تر از همه نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی است. قوی تر از سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی و لباس شخصی ها. او مسلح به ۸۵ میلیون گلوله آتشین است که لحظه ای در سرنگونی حکومت اسلامی به خود تردید راه نمی دهند. آرمیتای عزیز ما، مبارز زیبای ما، ای کاش چشم هایت را بازی کنی و ببینی که ما مردم ایران برای سلامتی تو لحظه شماری می کنیم. ما تصمیم داریم بر ویرانه های این حکومت از گور برخاسته آرزوی های شیرین یک زندگی زیبا و انسانی تو را برقرار کنیم. با ما بمان عزیز قلب های ما.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *