قسمت‌هایی از اطلاعیه انقلاب زنانه!

قسمت‌هایی از اطلاعیه انقلاب زنانه!

مندرج در ژورنال شماره ۶۱۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ششم دی – ۲۷ دسامبر؛ روز جهانی نه به حجاب اجباری، گرامیداشت حرکت انقلابی ویدا موحد و کارزار دختران خیابان انقلاب

در حالی شش سال از حرکت انقلابی ویدا موحد می‌گذرد که “انقلاب زن زندگی آزادی” علیه حجاب و کلیت حکومت آپارتاید جنسیتی به وقوع پیوسته و همچنان در داخل و خارج از کشور ادامه دارد.

ویدا موحد، زنی که در ششم دی ۱۳۹۶ در تهران بالای سکویی رفت و حجاب این سند بردگی زن را سر چوب زد، اعتراض خود به حجاب اجباری و آپارتاید جنسیتی سیستماتیک را نشان داد، و حرکتی در بستر اعتراضات درهم پیوسته کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و اکثریت مردم ناراضی و جان‌به‌لب رسیده از فقر و فلاکت و گرانی و تورم و سرکوب‌ها، کرد که با کارزار “دختران خیابان انقلاب” ادامه یافت و به معنایی، تحول کیفی عمیقی در عرصه مبارزه علیه حجاب اجباری در جنبش نوین رهایی زن و جنبش سرنگونی به وجود آورد.

کارزار دختران خیابان انقلاب پیوندی بود با “تظاهرات هشت مارس سال ۵۷” در اعتراض به فرمان خمینی به حجاب اجباری و همچنین سرآغاز روند جدیدی از اعتراض به حجاب که چهار سال بعد در ۲۱ تیر ۱۴۰۰ – در روز حجاب و عفاف در تقویم رژیم – خود را در “کارزار حجاب بی‌حجاب” در سراسر ایران نشان داد و در تابستان ۱۴۰۲ در پی قتل حکومتی مهسا ژینا امینی‌افتخاری، به انقلاب عظیم و تاریخی زن زندگی آزادی منجر شد که با حجاب‌سوزان گسترده همراه شد؛ انقلابی که در جهان از آن به اولین “انقلاب زنانه” تاریخ بشریت یاد می‌شود.

اخراج این حکومت زن‌ستیز از تمامی مجامع بین‌المللی، همچون یونیسف، سازمان جهانی کار و سازمان ملل، بستن سفارتخانه رژیم و اخراج سفرای آن، قراردادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی، کمک بزرگی است به مردم ایران و در صف مقدم زنان که با “نه” قاطع خود اعلام کرده‌اند این حکومت حجاب و تفکیک جنسیتی و زندان و شکنجه و اعدام را نمی‌خواهند. اگر جهان زمانی پای بایکوت حکومت آپارتاید آفریقای جنوبی ایستاد، باید تلاش کرد که پای بایکوت حکومت آپارتاید جنسیتی اسلامی حاکم بر ایران نیز بیاید.

به امید آزادی تمامی زنان مبارزِ دربند و همه زندانیان سیاسی و با یاد و خاطر تمامی زنانی که در راه مبارزه علیه ظلم و ستم بر زن، جانشان به دست رژیم اسلامی گرفته شد. به مبارزه تا پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی ادامه خواهیم داد.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *