اعدام هم نجاتشان نخواهد داد! - کاظم نیکخواه

اعدام هم نجاتشان نخواهد داد! – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۶۱۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز گذشته ۸ دی جمهوری اسلامی چهار نفر دیگر از جوانان را به اتهام نخ نمای جاسوسی و خرابکاری برای اسرائیل در زندان ارومیه اعدام کرد. وفا هناره، آرام عمری، رحمان پرهازو و نسیم نمازی یک سال پیش در پرونده‌ای که شش محکوم دیگر نیز دارد به اعدام محکوم شدند.

اعدام وفا هناره، آرام عمری، رحمان پرهازو و نسیم نمازی تنها یک روز پس از دفن رضی موسوی انجام گرفته است. رضی موسوی فرمانده ارشد سپاه قدس بود که کشته شدنش در سوریه به اسرائیل منتسب شده و حکومت اعلام کرد که انتقام میگیرد.اما قدرتش از قربانی گرفتن از زندانیان بیگناه فراتر نمیرود و مدام در حال ضربه خوردن و منزوی تر شدن در سطح بین المللی است.

اعدام و سرکوب برای حکومت تنها ابزار سرپا ماندن است. این حکومتی است که تمام پروژه ها و سیاستهای پایه ایش در ۴۴ سال گذشته در جامعه شکست خورده و سفیهانه تصور میکند با کشتار و اعدام میتواند به حیات کثیف خود ادامه دهد. ۴۴ سال با مسجد و تکیه و حجاب و نماز جمعه و حوزه های علمیه و راهیان نور و گسیل گله آخوند به مدارس و هزار طرح و سیاست دیگر تقلا کردند مردم و بویژه بچه ها را مغز شویی کنند و به دنبال سیاستها و اسلامشان بکشانند. اما همه اینها ایضا به همراه سرکوب و اعدام، آشکارا به تف سر بالایی برای حکومتیان تبدیل شد و اکثریت عظیم زنان و مردان و دانش آموزان و پیر و جوان، در انقلاب زن زندگی آزادی و در ادامه آن با صدای رسا اعلام کردند که از این حکومت و کل مذهب و حجاب و سنتها و سیاستهایش عمیقا متنفرند و مصممند آنرا به زباله دان پرتاب کنند.

جمهوری اسلامی در انزوای کامل و در حلقه خشم عمومی، میخواهد با کشتار خود را همچنان در قدرت نگه دارد. اما با هر زخمی که بر قلب جامعه میزند، نفرت و خشم را عمیق تر و گسترده تر در دل مردم میکارد. فوران هر روزه اعتراضات و اعتصابات و تجمعات در سرتاسر جامعه، طغیان زنان و دختران علیه حجاب، همبستگی ها و جنبش دادخواهی و کل جنب و جوش در جامعه دارد به حکومت محکم میگوید “ایستاده ایم تا پایان”. حکومت چپاول و اعدام و اسلام را تماما به زیر خواهیم کشید.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *