خامنه ای و معنای واقعی "خوشا به حالش!" - یاشار سهندی

خامنه ای و معنای واقعی “خوشا به حالش!” – یاشار سهندی

مندرج در ژورنال شماره ۶۱۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در میانه قتل عام بی رحمانه مردم غزه از سوی دولت اسرائیل، یکی از فرماندهان سپاه در سوریه، رضی موسوی توسط ارتش اسرائیل با حمله هوایی کشته میشود.

تبهکاران حاکم فرصت را غنیمت شمرده و خود را “کشتند” تا با فضا سازی، از یک کشته خود هیاهو براه بیاندازند که ما چنین و چنان میکنیم تا شاید کسی در ایران دچار رعب و هراس شود. در فکر بازسازی نعش کشی مانند نعش کشی قاسم سلیمانی بودند. سخنگوی سپاه گفت که عملیات کشتار مردم اسرائیل در ۷ اکتبر توسط حماس گوشه ای از انتقام سخت است. اما داستان نگرفت.

حماس بلافاصله منکر این داستان شد و رژیم درمانده در خود این توان را نیافت که نمایش ۴ سال پیش نعش کشی را تکرار کند. برای همین از چپ و راست به سخنگوی سپاه حمله کردند که بی جا حرف زده است. نماینده رئیس دفتر خامنه ای، یعنی در واقع خود خامنه ای گفت: “ماجرای غزه داستان فلسطینی‌هاست و بس و ارتباطی به ما ندارد”. سخنگوی سپاه که کاری جز اجرای دستور نکرده بود مدعی شد من اصلا چنین حرفی نزدم، بد برداشت شده! و خود خامنه ای بر جنازه رضی موسوی تنها فرمود: “خوشا به حالش!”!! این اظهار نظر “رهبر فرزانه” اما یک دنیا حرف دارد. این صرفا برای عوام فریبی بر سر داستان “شهادت و محشور شدن با بی بی فاطمه زهرا” نیست.

حکومت سعی میکند با استخوان چرخانی با عنوان شهیدان گمنام، مرتب به مردم ثابت کند که هنوز هم هستیم! جنازه تازه ای بر دستش مانده که نمی داند چگونه او را به گور بسپارد. حکومتی که از ابتدا از یک سو با کشتار و از سوی دیگر با نعش کشی و استخوان چرخانی خود را سرپا نگهداشته اکنون یکی پس از دیگری ابزارهای حکومتی خود را از دست میدهد و همه اینها نتیجه فشار اعتراضات جامعه است. اعتراضاتی که هر روز به شکلی خود را نشان میدهد و در بطن انقلاب زن زندگی آزادی معنی دیگری دارد. خامنه ای با گفتن خوشا به حالش بهتر از هر کسی این را درک میکند. سنبه پُر زور مبارزات مردم خامنه ای را به آنجا رسانده که دیگر سوختن سردارانش تنور سرد حکومتش را گرم نمی کند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *