‌با خانواده‌های زندانیان سیاسی علیه اعدام - سهیلا دالوند

‌با خانواده‌های زندانیان سیاسی علیه اعدام – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خانواده ها و مادران چهار زندانی سیاسی، پژمان فاتحی، وفا آذربار، محمد فرامرزی و محسن مظلوم با درخواست‌‌ برگزاری دادگاه علنی، حق ملاقات و توقف حکم‌ اعدام فرزندانشان روز یکشنبه ۲۴ دیماه ۱۴۰۲ در مقابل زندان اوین دست به تجمع زدند. با وجود تجمع و درخواست مادران و خانواده ها، تاکنون پاسخی روشن به خواسته‌هایشان از سوی مسئولین داده نشده است.

این چهار زندانی، تیرماه ۱۴۰۱ در اطراف ارومیه بازداشت و تحت فشار، شکنجه، و اعترافات اجباری به اعدام محکوم شده اند.

مادر پژمان فاتحی، در مقابل زندان اوین برای نجات جان فرزندش رو به مردم و جامعه جهانی میگوید: “من مادر پژمان فاتحی، زندانی سیاسی هستیم. پسرم حدود یک سال و نیم پیش بازداشت شده و اکنون حکم اعدام را بر او تحمیل کرده‌اند. من الان در نزدیکی زندان اوین هستم. تاکنون چند بار مراجعه کرده‌ام، اما اجازه ورود نداد‌ند. از مسئولان و مردم تمام دنیا می خواهم برای ممانعت از اعدام فرزندم اقدام کنند. خواهش می‌کنم، هر آنچه از دستتان برمی‌آید، انجام دهید. من تنها همین پسر را دارم.”

این تجمع خانواده های محکوم به اعدام همزمان است با کارزار جهانی یک هفته ای علیه اعدام که از ۲۳ تا ۳۰ دی ماه از طرف ۷۸ گروه و حزب سیاسی و بیش از ۶۰۰ فعال سیاسی ایرانی و غیر ایرانی در ۱۰ کشور در جریان است.

همچنین در فراخوان ۱۰ تشکل کارگری و اجتماعی علیه حکم شنیع و ضد انسانی اعدام آمده است: “بکارگیری طناب دار این ابزار قتل عمد دولتی، سیاستی کثیف و خطرناک است که هدف مستقیمش مرعوب کردن ما مردم است. باید با قدرت اتحاد سراسری مبارزاتی مان جلوی حرکت این ماشین سرکوب و جنایت را بگیریم.”

کانون نویسندگان ضمن تاکید بر لغو حکم اعدام چهار فعال سیاسی و مجاهد کور کوری و رضا رسایی بیان میکنند، “این اعدام‌ها شکست‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ایدئولوژیک حاکمان را نه جبران می‌کند و نه می‌پوشاند، حتی دیگر تکیه‌گاه مطمئنِ ماندگاری‌شان نیست زیرا هدف آن‌ها را، پراکندن رعب و وحشت میان مردم را، تأمین نمی‌کند.”

این حس همدردی و همبستگی و همصدا شدن در دنیا با خانواده های تحت خطر اعدام است که میتواند به نیروی عظیم و پر قدرتی برای لغو و محو ماشین اعدام این مجازات شنیع، ضد انسانی و سیستماتیک دولتی در ایران تبدیل شود. امروز بیش از هر زمانی ضروری است که برای لغو اعدام علیه رژیمی که وجودش یعنی چوبه های دار به مبارزه تا سرنگونی جمهوری اسلامی ادامه دهیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *