دامنه کارزار جهانی علیه اعدامها در ایران - شهلا دانشفر

دامنه کارزار جهانی علیه اعدامها در ایران – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

کارزاری جهانی علیه اعدامها به راه افتاده است. کارزاری که یک سر آن در ایران و سر دیگرش در اقصاء نقاط جهان است. کارزاری که مرز نمی شناسد و دهها نهاد و گروه و حزب و صدها شخصیت سیاسی به آن پیوسته اند و دارد به محل گرد آمدن صف انقلاب زن زندگی آزادی و حامیانش تبدیل میشود. کارزاری یک هفته ای که ۱۳ ژآنویه،۲۳ دی، آغاز شد و تاکید همه اینست که تا جمهوری اسلامی هست، این اتحاد مبارزاتی علیه ماشین سرکوب و جنایت حکومت باید ادامه یابد.

بازتاب این کارزار در ایران گسترده است. یک نمونه اش فراخوان از شنبه تا شنبه علیه اعدامها، از سوی نهاد دادخواهان از امضا کنندگان بیانیه ده تشکل علیه سرکوب و اعدام است. بیانیه ای که فراخوانش به اتحاد سراسری علیه اعدام و سرکوب بود. بازتاب کارزار علیه اعدام را همچنین در منطقه نفت خیز جنوب در اهواز می بینیم وقتی که کارگری با نصب دست نوشته ای همبستگی خود را اعلام میکند. و یا در شعارهای اعتراضی علیه اعدامها که بر در و دیوار نقش بسته اند. همینطور نمادی از این کارزار را در تجمع خانواده هایی که فرزندانشان در خطر اعدام فوری هستند، در مقابل اوین می بینیم که با صلابت از ما مردم طلب حمایت میکنند. وسیعا به کارزار جهانی علیه اعدام بپیوندیم. با اعتصاب عمومی در کردستان و همراهی با خانواده های عزیزانی که حکم اعدام تهدیدشان می کند، سدی در برابر اعدامها باشیم.

جمهوری اسلامی در هراس از سر بلند کردن موج قدرتمند تری از انقلاب و برای خریدن چند صباحی وقت بیشتر بر عمر ننگینش بر سرعت ماشین سرکوب و جنایتش شدت بخشیده. با اتحاد سراسری مبارزاتی مان و جلو بردن قدرتمند کارزار علیه اعدامها میتوانیم حکومت را عقب بزنیم، جان عزیزانی که در خطر اعدامند را نجات دهیم و در زندانها را بگشاییم. بدینگونه مسیر انقلاب زن زندگی آزادی را برای رهایی از بختک جمهوری اسلامی هموار کنیم.

اعدام قتل عمد دولتی است. سران این حکومت باید بخاطر همه جنایتشان محاکمه و رژیم اسلامی باید در جهان بایکوت شود.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *