حکم زندان برای دایی مهسا، عقب نشینی نمیکنیم - سهیلا دالوند

حکم زندان برای دایی مهسا، عقب نشینی نمیکنیم – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۶۵۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

صفا عائلی، دایی مهسا (ژینا) امینی به اتهام تبلیغ علیه نظام، مشارکت در اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و اهانت به خامنه ای به پنج سال و چهار ماه زندان محکوم شده است. صفا عائلی روز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ در نخستین سالگرد جانباختن‌ مهسا امینی، با یورش نیروهای اداره اطلاعات به خانه شخصی خود همراه با ضرب و شتم بازداشت شد. صفا بعد از ۴۲ روز بازداشت نهایتا روز ۲۵ مهر ۱۴۰۲ با قرار وثیقه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی، موقتا تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

صفا عائلی تنها عضو خانواده‌های دادخواه نبود که در سالگرد قتل دولتی مهسا امینی بازداشت شد بلکه امجد امینی، پدر مهسا امینی را هم، صبح روز شنبه بیست‌وپنجم شهریور ماه برای ساعاتی بازداشت کردند و خانواده امینی تحت تدابیر شدید امنیتی اجازه خروج‌ از منزل برای حتی حضور بر مزار دخترشان را نداشتند. شمار زیادی از خانواده‌های دادخواه در آستانه ۲۵ شهریور، مصادف با اولین سالگرد انقلاب “زن‌ زندگی آزادی” تهدید و وادار به سکوت شدند.

تهدید، صدور احکام زندان با عناوین اجتماع وتبانی علیه امنیت داخلی، تبلیغ علیه نظام نشانه ترس و واهمه شدید رژیم اسلامی از خانواده های دادخواه و‌جنبش دادخواهی است. خانواده های دادخواه، بارها و بارها با صدای بلند در اعتراضات روزانه خود علیه قتل عزیزانشان بدست نیروهای اطلاعاتی سپاه و‌ لباس شخصی های رژیم جلاد اسلامی اعلام کردند که نه میبخشیم ‌‌نه فراموش می‌کنیم و نه تنها عقب نشینی نمیکنیم بلکه منسجم تر و‌قویترهمان راهی که عزیزانمان برای یک‌ زندگی آزاد همراه با کرامت انسانی در آن جان باختند را ادامه خواهیم داد.

برای ادامه انقلاب زن زندگی آزادی، مردم معترض و جنبش دادخواهی کابوس هر روزه این حکومت ضد زندگی، ضد شادی، ضد کرامت انسانی هستند. احکام زندان برای صفا عائلی و هزاران مبارز سرنگونی طلب ذره ای تردید در عزم عمومی جامعه برای به زیر کشیدن این جانیان بوجود نمی آورد. هر بازاداشتی جدید و هر تعرض حکومت به مردمِ متحد و متشکل شده در ایران با عکس العمل شدید تر جامعه علیه تبهکاران قاتل اسلامی روبرو می شود. زندانیان سیاسی بازداشت شدگان انقلاب زن زندگی آزادی و همه جانباختگان این انقلاب در قلب همه ما مردم ایران جا دارند و به همه ما امید به پیشروی میدهند. با حمایت و همبستگی بی وقفه خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی، عقیدتی، معترضین بازداشت شده و لغو همه احکام علیه آنها باشیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *