تایید جهانىِ یک حقیقت بزرگ – جلیل جلیلی

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

تیتر زیر روز ۷ مارس در صفحه اول روزنامه دانمارکى به نام “اینفرمیش” بمناسبت روز جهانی زن درج شده است: ‏”اگر زنان در ایران ببازند، زنان در تمام دنیا باخته اند”.

این هم یک تاکید به قدرت و اهمیت جهانى انقلابى است که در ایران جریان دارد و هم نشانه برسمیت شناخته شدن خصلت جهانى آن و تاثیرى است  که پیروزى این انقلاب میتواند در زندگى زنان جهان داشته باشد.  انقلاب جارى در ایران، که هم با شعار زیباى ″زن زندگى آزادى‶ و هم با سرودش بنام ″براى‶ شهرت جهانى یافته، افکار عمومى جهان را به خود جلب کرده و مسئله زن و موقعیت زن در جوامع امروزى جهان را یکبار دیگر بطور جدى روى میز گذاشته است.

حقیقتى که به آن اشاره شد در‶منشور مطالبات پیشرو زنان ایران‶  چنین بیان شده است:  ‶در شهریور ۱۴۰۱ انقلاب زن زندگی آزادی به وقوع پیوست تا به کل بساط زن ستیزی قانونی، دولتی و قضایی در یک کلام زن ستیزی سیستماتیک و حکومتی پایان دهد و به تبع آن کل جامعه ایران نیز از ظلم و ستم و بی عدالتی و تبعیض رهایی یابد. حالا جهان از انقلاب ما که عمیقا یک رنسانس عظیم و تاریخی علیه مذهب و زن ستیزی است به عنوان اولین انقلاب زنانه تاریخ بشریت یاد میکند که با از بین بردن حکومت آپارتاید جنسیتی، قطعا تاثیرات آن نه فقط روی زنان بلکه روی کل جامعه ایران، و نه فقط در ایران بلکه در خاورمیانه و حتی جهان خواهد گذاشت. انقلابی که دیگر به هیچ نیرویی اجازه نخواهد داد که هویت انسانی زن، کرامت و منزلت زن، افکار و اندیشه و بدن زن را مایملکِ “مرد”، “خانواده” ، “دولت” و “میهن” محسوب کند. ما میخواهیم پیروزی این انقلاب به نابرابری در هر شکلی از آن، و نیز ستم و بردگی جنسی زن به هر شکلی و به دست هر نیرویی پایان دهد و رهایی زن از هر ارتجاعی را به ارمغان بیاورد.‶

این افتخار بزرگى است بر زنان انقلابى ایران که تصمیم گرفته اند تمام قد برخیزند و از انسانیت و حقوق انسانى خود بطور قطع دفاع کنند. پیروزى این انقلاب نه تنها زنان را بلکه میتواند کل جامعه را از هرنوع تبعیض و نابرابرى برهاند. زنده باد انقلاب زن زندگى آزادى.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *