سریال کمدی- تراژیک “وحدت ملی” – حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نشست روز شنبه ٢۵ مارس در تورنتو تحت عنوان “همبستگی پلی برای آزادی” آخرین حلقه از کمدی وحدتی بود که سه ماه قبل، در آستانه سال نو میلادی، با توییتهای همزمان “شاهزاده” و چند سلبریتی طرفدارش شروع شد. این تلاشها نه تنها تا کنون به این نیروی چند نفره نیفزوده است بلکه حتی در میان خود نیروهای سلطنت طلب باعث تفرقه بیشتر شده است! نه تنها نیروهای چپ انقلابی، بلکه طرفداران پیگیر سلطنت، بسیاری از نیروها و احزاب جمهوریخواه و همچنین احزاب کردستانی از جمله مخالفین سیاست هایی هستند که منشور ۶ نفره نمایندگی میکند. اینان تحت نام “وحدت ملی” وظیفه ارتش شان (بعلاوه نیروهای متخصص سپاه) را حفظ “یکپارچگی سرزمین”، یعنی یورش به هر نیروئی که دم از رفع ستم ملی بزند، تعریف کرده اند، سازمان مجاهدین را از هم اکنون تروریست و ممنوعه اعلام کرده اند، بجای حمایت مشخص از آزادی و برابری و رفاه، مردم را به کنوانسیونهای جهانی حواله داده اند، تظاهرات خارج را با جاوید شاه و “رهبر ما پهلویه هر کی نگه اجنبیه” به هم ریخته اند و با اینهمه ادعای وحدت طلبی دارند! این پلی به استبداد نوع سلطنتی است و نه به آزادی!

وقتی یک “شاهزاده” ناگزیر بشود لباس دفاع از انقلاب و آزادیخواهی به تن کند چیز بهتری از آب در نمی آید! در همین نشست تورنتو عبدالله مهتدی میگوید همیشه تحت عنوان تمامیت ارضی کردها را کوبیده اند و بعد اضافه میکند “یکپارچگی سرزمینی” ترجمه فارسی همان “تمامیت ارضی” است! بعبارت دیگر در منشور شان پرچم سرکوب و تبعیض علیه مردم کردستان و دیگر استانهای مرزی از زمان پهلوی تا امروز را بلند کرده اند، منتهی به فارسی! ظاهرا مشکل بر سر زبان سرکوب بوده است و نه خود سرکوب!

لطفا این بساط را جمع کنید. اگر کسی واقعا خواستار وحدت صفوف انقلاب است “پل همبستگی برای آزادی” هم اکنون وجود دارد: منشور ٢٠ تشکل معلمان و کارگران و دانشجویان که در ٢۵ بهمن منتشر شد و منشور مطالبات پیشرو زنان ایران منتشر شده در آستانه روز جهانی زن. این پرچمی است که از دل انقلاب و قلب جامعه برخاسته و خواستهای انسانی و بر حق اکثریت عظیم مردم ایران را نمایندگی میکند. این اسناد در عین حال محک واقعی جدا کردن سره از ناسره در انقلاب زن زندگی آزادی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *