کشاکش آمریکا و حکومت اسلامی در سوریه – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

با دو بار حمله نیروهای آمریکایی به مواضع جریانات تروریست و مسلح وابسته به جمهوری اسلامی، دست‌کم ۱۹ نفر کشته شدند. طبق این گزارش، ۱۶ نفر از اعضای گروه شبه‌نظامی وابسته به حکومت اسلامی و سه سرباز سوری جزو کشته‌شدگان بوده‌اند.

در همین رابطه، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت ایالات متحده آمریکا آماده است تا اقدامات بیشتری را براساس ضرورت برای مقابله با تهدیدات و حملات حکومت اسلامی انجام دهد.

این حملات در پاسخ به حمله روز پنجشنبه پهپادی جمهوری اسلامی به مواضع نظامیان آمریکا در سوریه صورت میگیرد که بنا به گزارش پنتاگون “با سرمنشاء ایرانی” بوده است و در آن یک پیمانکار آمریکایی کشته و یک پیمانکار دیگر و پنج نیروی نظامی مجروح شدند.

کشاکش آمریکا و حکومت اسلامی به قدمت عمر این حکومت است. برای حکومت اسلامی این کشاکش یک هویت افتخار آمیز است که گویا با بزرگترین قدرت جهانی دارد مقابله میکند و آمریکا بقول خمینی “هیچ غلطی نمیتواند بکند”. دولتمردان آمریکا نیز از تقابل با جمهوری اسلامی که سمبل و جرثومه تحجر و ضد انسانی بودن و تروریسم و عقب ماندگی در دنیا شناخته میشود، بعنوان نشانه مدرنیسم  و انسان دوستی و دموکراسی طلبی خود استفاده میکنند و فقط هرجا این حکومت پایش را از گلیمش دراز میکند کشیده محکمی به آن میزنند و عجالتا کار بیشتری نمیخواهند بکنند.

محکمترین ضربه ای که آمریکا به حکومت اسلامی زد، به قتل رساندن قاسم سلیمانی بود، و در برابر، جمهوری اسلامی رجزخوانی علیه آمریکا را شدت داد و از “انتقام هولناک” بارها سخن گفت و بطور واقعی “هیچ غلطی” نتوانست بکند. اما با کوبیدن بیش از پیش بر طبل ضد آمریکائی گری تلاش کرد جامعه را خفه کند و اعتراضات را عقب براند. اما با مرگ بر دیکتاتور از جانب مردم پاسخ گرفت.

این کشاکش تا وقتی که مردم حکومت اسلامی را به زیر نکشیده اند با افت و خیز ادامه خواهد یافت و هرکدام استفاده خود را علیه مردم از آن میبرند.  بطور واقعی این مردم این کشورند که مصممند با انقلاب خود حکومت اسلامی را به زیر بکشند، به کل تحجر و تروریسم و رجزخوانیها و بحران سازیهای حکومت منفور اسلامی پایان دهند. انقلاب زن زندگی آزادی به این ارتجاع متحجر و کل سنتها و سیاستهای آن و به این کشاکشها و بازیهای نفرت انگیز برای همیشه مُهر پایان خواهد زد. با انقلاب زیر و رو کننده مردم است که همه چیز سرجای خود قرار خواهد گرفت.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *