سنگر پوسیده حجاب و بیرق بی حجابی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محمدهادی رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران، جدیدا با به رُخ کشیدن “آتش‌به‌اختیاران”، هشدار داد: “صبر مردم متدین ما به پایان خواهد رسید و ممکن است خودشان دست به اقداماتی بزنند”.

هشدارهایی از این دست که “آتش‌به‌اختیارها” مستقیما وارد صحنه مقابله با بی حجابی شوند در صحبت های همه امام جمعه ها و آخوندهای مرتجع به وفور شنیده می شود. چیزی که باعث عصبانیت دو چندان این جماعت قاتل و متحجر اسلامی می شود، “سکوت عجیب” مسئولان “هر سه قوه” در زمینه حرکت جامعه بسوی پیروی نکردن از حجاب است.

ارتشی را در قرون وسطی تصور کنید که سربازان پیاده نظام و فرماندهان سوار نظامش بیرق های سیاه  برافراشته و طبل زنان و هوار کشان به سوی دشمن راهپیمایی می کنند. آنها برای فتح روستاها و شهرهایی می روند که هزاران کودک و زن و مرد بی دفاع در آنجاها سکنا گزیده اند. تصور این صحنه که سربازانی با شمشیرهای آخته، با چهره های ژولیده و زخم برداشته از جنگ های فراوان و در اوج بی رحمی به جنگ مردمی بی دفاع می روند بسیار ترسناک است. خوشبختانه ما در قرون وسطی زندگی نمی کنیم و با شمشیر سر از تنمان جدا نمی شود.

شوربختانه اما، ما شاهد نوع دیگری از “جنون” در زمان و مکان دیگر، و در قرن دیگری هستیم. ما در اواخر قرن بیستم شاهد به قدرت رسیدن هیولاهایی بودیم که با ریش های بلند و چشمان بی روح و دستان خونین و سرهایی پوشیده با دستارهای سیاه و سفید فرمان میدادند و آتش “با اختیاران” و “بی اختیارانشان” را بی هیچ ترحمی اجرا می کردند. یکی از این فرمان ها مستقیما علیه زنان بود. خمینی در اولین نطق علنی خود گفت: “پوست بدن زنان بی حجاب را می کنیم”، آنگاه حجاب اجباری شد و فورا با اسید و شلاق و زندان به جان زنان افتادند. درست به وحشتناکی همان ارتشی که در قرون وسطی از آن یاد کردیم.

این ارتش ارتجاع اما، به لطف مقاومت و مبارزه یک جامعه متمدن و امروزی ضربات سختی خورده و در حال فروپاشی است. مسئولان سه قوه متحیر از حضور متشکل دختران و پسران جوان، در همسنگری با همه اقشار اجتماعی، از چهار سو با یک شعارِ متحد کننده و سراسری به صف از هم پاشیده دشمن حمله می برند. اینجا است که تهدیدات مسئولان باد هوا می شود و آتش با اختیاران و بی اختیاران در بی نظمی و سراسیمه فرار را بر قرار ترجیح میدهند. انقلاب با فتح سنگرهای بیشتری در راه است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *