تداوم انقلاب به یاد جان باخته حمیدرضا روحی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

این انقلاب همچون یک اقیانوس متلاطم با موج های بلند خیره کننده اش همه ما را مفتون خود کرده است. در ۱۳ فروردین زیبا رقص های زنان با موهای افشان، موجی از شادی و امید را به سبزه زندگی گره زد تا یک بار دیگر به حکومت تبهکار اسلامی گوشمالی بدهد.

از عجایب روزگار این است که یک انقلاب با سالروز تولد یک جوان جان باخته نیروی رزمی اش را به خیابان بریزد و تمام یاوه گویی ها و تبلیغات ضد مردمی حکومت را دود کند و به هوا بفرستد. پدر زنده یاد حمیدرضا روحی در سالروز تولد فرزند دلبندنش نوشته بود: “عزیز جانم خیالت راحت، امسال کسی تولدت رو یادش نمیره. دوستان قرار گذاشتن روز تولدت ساعت هشت شب بیان دم خونمون برایت تولد بگیرن”. به دنبال این فراخوان، جوانان در شهر زیبا با تجمعات باشکوه و با شعارهای ضد حکومتی در همبستگی با خانواده حمیدرضا یاد این عزیز را گرامی داشتند و صحنه ای بیاد ماندنی از اتحاد و ایستادگی در برابر حکومت خلق کردند. مردم در حوالی منزل حمیدرضا روحی در شهر زیبا شعار میدادند: “سیدعلی بی ریشه، خیزش تموم نمیشه”، “ آزادی آزادی آزادی”، “مرگ بر دیکتاتور”، “ مرگ بر حکومت بچه‌کش”، “ قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان”، “ زن زندگی آزادی”، “ مرگ بر خامنه ای”.

انقلاب ایران با ویژگی های منحصر بفردش یک روز با یاد مهسا امینی زبانه می کشد و کاخ دشمن را در شعله های فروزانش به آتش می کشد؛ روز دیگر با بی حجابی سراسری شگفتی می سازد و در روزهای بعدی با چهارشنبه سوری و ۱۳ بدر، سنگرهای فرتوت دشمن را آماج حملات بی وقفه خود قرار میدهد و یک روز دیگر نیز نام عزیز حمیدرضا اسم رمز تداوم انقلاب می شود.

شگفتی های عظیم تری در راه است. وقتی که اعتصابات و اعتراضات معلمان و کارگران صنعت نفت و هفت تپه و دهها اعتصاب کوچک و بزرگ دیگر اعلام وجود سراسری کنند و به اعتراضات خیابانی بپیوندند، آنگاه همه مردم ایران و همه جهانیان با شوق و شادی پیروزی را در برابر دیدگان خود خواهند دید. این انقلاب بر سر زن زندگی آزادی است. زندگیِ زیبا در حال چیره شدن بر مرگ و تباهی است. آن روزهای شیرین آزادی در راه است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *