دست فاشیسم اسلامی از زندگی بهاییان کوتاه! – عطیه نیک نفس

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“فعالان جامعه بهائی و سازمان‌های حقوق بشری گزارش دادند که در ماه‌های اخیر مقام‌های حکومت ایران مانع دفن پیکر بهائیان در “گلستان جاوید طهران”، آرامگاه متعلق به بهائیان شده‌اند و برخی از درگذشتگان بهائی را بدون اطلاع خانواده‌شان در آرامگاه خاوران دفن کرده‌اند.”

این صاف و ساده یکی از جلوه های فاشیسم اسلامی است که از همان بدو به قدرت رسیدن، بخشی از شهروندان را صرفا به خاطر باور مذهبی متفاوتشان مورد بیشترین آزارها قرار داده است و به طور سیستماتیک حقوقشان را پایمال کرده و جان و زندگیشان را مورد تعرض قرار داده است.

داشتن هر عقیده ای حق مسلم انسانهاست. اعتقاد به هر مذهبی و همچنین عدم باور و ضدیت با هر دین و مذهبی هم حق مسلم انسانهاست. باید حق داشتن هر مذهب و یا عدم اعتقاد به مذهب را برای هر انسانی به عنوان یک امر خصوصی برسمیت بشناسیم. شهروندان متعلق به هر مذهبی باید حق داشته باشند فوت شدگانشان را در محلی که میخواهند و با آدابی که انتخاب آنهاست دفن کنند.

اما از آنجا که در ایران یک رژیم فاشیستی سرکار است که برای ماندن در قدرت از هیچ جنایتی دریغ نمیکند، قاعدتا در بحث مذهب و اعتقادات مردم هم چنان ارتجاعی، بیرحمانه و مستبدانه برخورد میکند که به خود اجازه میدهد حتی در باره محل و نحوه دفن عزیزان خانواده های مذاهب دیگر مثل بهاییت هم تصمیم بگیرد.

حکومت اسلامی از این رفتار ضد انسانیش با خانواده های بهایی اهدافی را دنبال میکند. این حکومت خوب میداند که آرامگاه خاوران سندی مهم از کارنامه خون آلود و جنایتبارش در کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت است. با دفن فوت شدگان بهایی در خاوران هم میخواهد خانوادهای بهایی را در مقابل خانواده های دادخواه خاوران قرار دهد که قبلا دراین مورد شکست خورده است، هم میخواهد به هر شکل و بهانه ای خاوران و آثار جنایاتش را از بین ببرد و با دادخواهان دهه شصت مقابله کند. و این در حالیست که با این اعمال وقیحانه حکومت، خشم و البته انگیزه دادخواهی خانواده های دادخواه هر روز بیشتر میشود و برای کشیدن این جانیان خونریز اسلامی به پای میز محاکمه خود را متشکلتر میکنند.

امروز شرایط بیش از همیشه آماده است که  دادخواهان بیش از چهار دهه اعدام، شکنجه و سرکوب با انقلاب قدرتمند و مدرن “زن، زندگی، آزادی” یک بار برای همیشه با حاکمیت اسلام و رژیم اسلامی تعیین تکلیف کنند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *