سقوط حجاب، سقوط حکومت است! – حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جنبش بی حجابی سراسری که از شنبه ٢۶ فروردین اوج تازه ای گرفته است تیر خلاص به حکومت ضد زن جمهوری اسلامی است. این جنبش صرفا اعتراض به حجاب اجباری و یا حتی مقابله با آپارتاید جنسی و زن ستیزی حکومت نیست بلکه مبارزه موثر و کارسازی برای سرنگون کردن کل جمهوری اسلامی است. عمر حکومت به تار موی زنان بسته است و هم مردم و هم خود مقامات حکومتی بخوبی میدانند که با گسترش بی حجابی عمر حکومت نیز به سر خواهد رسید.

یک ویژگی این جنبش امکان پذیری و قابلیت سراسری شدن آن است. حتی نیاز چندانی به فراخوان و تدارک نیست. کافی است تا زنان همه جا، در خیابان و اماکن عمومی و دانشگاه و مدرسه و محل کار بی حجاب ظاهر شوند. نفس این حرکت حکومت را به رعشه مرگ خواهد انداخت.

ویژگی دیگر جنبش بی حجابی اینست که خواست خود یعنی لغو حجاب اجباری را عملا متحقق کرده است. و به همین دلیل تداوم و پیشرویهای بیشتر این حرکت، مستقیما و آشکارا اتوریته و توان حکومت کردن رژیم را بزیر سئوال میبرد و نفی میکند. و این بنوبه خود زمینه تعرض و قدرتگیری دیگر جنبشهای جاری اعتراضی، نظیر مبارزه علیه حمله شیمیائی به مدارس و یا تجمعات اعتراضی رو به گسترش کارگران و معلمان و بازنشستگان برای معیشت و منزلت را بیشتر فراهم میسازد و کل انقلاب را به جلو سوق میدهد.

جمهوری اسلامی با حجاب آمده است، بی حجاب خواهد رفت. سقوط حجاب، سقوط حکومت است!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *