باج دهی به رژیم اسلامی تروریست ممنوع!-سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز سه شنبه ۲۹ فروردین، سخنگوی وزارت خارجه بلژیک اعلام کرد که وزیر خارجه بلژیک در گفتگوی جدیدی با همتای ایرانی خود خواستار آزادی اولیویه وندکاستیل، امدادگر بلژیکی از زندان جمهوری اسلامی شد. اولیویه وندکاستیل که در حوزه فعالیت‌های بشردوستانه مشغول فعالیت بوده است در سفری به ایران  در فوریه ۲۰۲۲ دستگیر شد و به اتهام جاسوسی به ۴۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

دولت بلژیک پیش‌تر در باره معاهده “تبادل زندانیان بین دو کشور” با جمهوری اسلامی به توافق رسیده بود. سخنگوی وزیر خارجه بلژیک روز سه‌شنبه گفت که معاهده مبادله زندانیان بین بروکسل و تهران از روز سه‌شنبه لازم‌الاجرا شده‌ است و دولت بلژیک درخواست انتقال رسمی واند کاستیل را به جمهوری اسلامی ایران ارائه کرده است.

روشن است که حکومت اسلامی در فکر بازگرداندن اسدالله اسدی، دیپلمات تروریستش به ایران است که به جرم تلاش برای بمبگذاری در تجمع سازمان مجاهدین خلق به بیست سال حبس محکوم شده است. باید بوضوح اعلام کنیم که اینجا و تحت این معاهده ما با “مبادله زندانیان” مواجه نیستیم. این یک معامله کثیف است که اگر عملی شود یک زندانی امدادگر بلژیکی با یک تروریست حکومت اسلامی مبادله خواهد شد.

جمهوری اسلامی سالهاست که مسافران و توریستها از کشورهای دیگر، مخصوصا توریست های غربی را دستگیر میکند، اتهام جاسوسی به آنها می بندد و زندانی میکند تا در وقت خودش برای نجات تروریستهای اعزامی خودش باجگیری کند. این یک سیاست آشکار گروگانگیری و باجگیری است که باید شدیدا با آن مقابله  کرد.

با توجه به فضایی که در جهان به یُمن انقلاب جاری در ایران علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته است؛ با توجه به آگاهی گسترده ای که افکار عمومی مردم جهان نسبت به ماهیت تروریستی جمهوری اسلامی پیدا کرده اند؛ با همبستگی وسیعی که مردم جهان نسبت به انقلاب زن زندگی آزادی نشان داده اند، همه شرایط فراهم است که دولتها را زیر فشار قرار دهیم تا به باجگیری حکومت اسلامی تن ندهند.

باید همه زندانیانی که حکومت اسلامی به عنوان گروگان گرفته آزاد شوند و باید سفارتهای حکومت اسلامی بسته شوند و همه دیپلماتهای تروریست جمهوری اسلامی که در این سفارتها لانه کرده اند اخراج شوند. این خواستها را باید مخصوصا در اعتراضاتمان در خارج از کشور با صدای بلند اعلام کنیم. فضا برای تحمیل این خواسته ها به دولتها بیش از پیش آماده تر شده است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *