“رفراندم” مرده است، زنده باد انقلاب!-بابک یزدی

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خامنه‌ای روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین در دیدار با جمعی از حامیانش گفت: “مسائل گوناگون کشور مگر قابل رفراندوم است؟ کجای دنیا این کار را می‌کنند؟ مگر همه مردم که باید در رفراندوم شرکت کنند امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است!”

اصلاح طلبان حکومتی و دنبالچه هایشان در خارج از کشور و بخشهای دیگری از جریانات راست مخصوصا پیش از انقلاب اخیر در ایران کلی نیرو گذاشتند تا به توهم “رفراندوم” به مثابه راه تغییر اوضاع دامن بزنند. زمانی کلی کار کردند تا شعار “رفراندوم، این است شعار مردم” را رواج دهند و انقلاب را خشونت جلوه دهند. همگی آنها  تا قبل از انقلاب “زن زندگی آزادی” به انقلاب لعن و نفرین میکردند! خامنه ای در حقیقت با این سخنانش آب پاکی روی دست هر جریانی ریخت که میخواهند مردم را با رفراندم در چهارچوب جمهوری اسلامی سرکار بگذارند.

در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی، درخواست رفراندوم که معمولا توسط اصلاح طلبان حکومتی طرح میشود هیچ چیز نیست جز راهی برای مقابله با انقلاب مردم.  ما در حزب کمونیست کارگری همیشه اعلام کرده ایم این رژیم  اصلاح بشو نیست، رفراندوم پذیر نیست و باید بساطش را جمع کرده و گورش را گم کند.

مردم هم مدتهاست با توهم پراکنی این جریانات تکلیفشان را روشن کرده اند. در خیزش ۸۸ دیدیدم که چگونه شعار “رای من کو” خیلی دوام نیاورد و مردم شعار دادند “موسوی بهانه است، کل رژیم نشانه است”. در خیزش دیماه ۹۶ هم دیدیم که مردم با شعار “اصلاح طلب اصول گرا، دیگه تمومه ماجرا” از روی کل جریان اصلاح طلب برای نجات حکومت عبور کردند  و البته امروز دیگر روشن است که مردم با انقلاب “زن زندگی آزادی” جنگ نهایی شان با حکومت را آغاز کرده اند.

اگر خامنه ای با این سخنانش در باره رفراندم جواب اصلاح طلبان مغضوب را داد که میخواهند مردم را با توهم رفراندم دنبال نخود سیاه بفرستند، مردم اما با انقلاب “زن زندگی آزادی” جواب همه اینها – از خامنه ای گرفته تا مبلغین رفراندم در جمهوری اسلامی – را با صدای بلند اعلام کرده اند. مردم با پاهایشان در خیابانها و با شعار “مرگ بر دیکتاتور” و نهایتا با انقلابشان عملا علیه جمهوری اسلامی “رفراندوم” کرده اند. انقلاب “زن زندگی آزادی” عملا رفراندوم مردم است که میرود این حکومت را ساقط کند و مردم را بر سرنوشت خود حاکم کند. “رفراندوم” در جمهوری اسلامی هم مانند اصلاحات مرده است، زنده باد انقلاب!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *