معترضان ایذه را آزاد کنید! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جمهوری اسلامی با متهم کردن هشت تن از شهروندان معترض ایذه به “محاربه و افساد فی الارض” بار دیگر قصد دارد دستگاه کشتار خود علیه مردم مبارز ایذه را بکار گیرد. اسامی کسانی که بدلیل شرکت در اعتراضات سراسری سال گذشته دستگیر شدند و اکنون در زندان شیبان اهواز در اسارت جمهوری اسلامی با خطر مرگ مواجهند عبارتند از: بهمن بهمنی، محسن احمدپور، بهروز سلحشور، رسول بداغی، وحید عباسی، رضا عرب‌پور، صادق قاسمی و اسماعیل موسوی نظری.

ایذه یکی از کانونهای گرم و پرشور اعتراضات مردمی در سالهای گذشته بوده است. پایداری و استواری و شجاعت این مردم در مقابل رژیم وحشی جمهوری اسلامی زبانزد همه است. جمهوری اسلامی که خود را در مقابل مردم بپاخاسته ضعیف و ناتوان می بیند با توسل به کشتار مردم بی دفاع سعی دارد ترس و ضعف خود را بپوشاند. رژیم در عصر و شامگاه ۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۷ شهروند به نام‌های کیان پیرفلک ۹ ساله، سپهر مقصودی ۱۴ ساله، آرتین رحمانی پیانی ۱۶ ساله، میلاد سعیدیان‌جو، رضا شریعتی، علی مولایی و اشرف نیکبخت را کشت و سپس تقصیر را به گردن افراد بیگناهی نظیر مجاهد کورکوری انداخت. جمهوری اسلامی مجاهد کورکوری را به اعدام محکوم کرده است ولی خانواده های جانباختگان به صراحت گفته اند که وی بیگناه است و مامورین حکومتی عامل کشتار عزیزانشان هستند. در روزهای گذشته نیز جمهوری اسلامی خانواده‌های دادخواه را تحت فشار بیشتری گذاشته است با این هدف که جلوی افشاگری و دادخواهی آنها را بگیرد.

مردم شریف و مبارزه ایذه در مقابل این فشارهای جمهوری اسلامی ایستاده اند و همچنان به دادخواهی و مبارزه خود ادامه می دهند. محکومیت هشت شهروند ایذه به اتهاماتی که می تواند منجر به مرگ آنها شود فراخوانی است به همه ما که علیه این همه ظلم و جنایت جمهوری اسلامی هر چه وسیعتر به میدان بیاییم و این رژیم سفاک را به زیر بکشیم. ما می خواهیم که این هشت نفر و همه معترضین دستگیر شده فورا آزاد شوند. ما می خواهیم که از مجاهد کورکوری رفع اتهام شود و فورا آزاد گردد. با سازماندهی تجمع و اعتراض بویژه در دو شهر اهواز و ایذه پیام محکمی به جمهوری اسلامی بدهیم که ما تا آخر ایستاده ایم و از یارانمان دفاع خواهیم کرد. دور نیست روزی که درِ زندانها را بشکنیم و همه عزیزانمان را آزاد سازیم و شما جانیان را به پای میز محاکمه بکشانیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *