نیلوفر حامدی و الهام محمدی را آزاد کنید! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۰۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نیلوفر حامدی و الهام محمدی که در باره قتل حکومتی مهسا ( ژینا) امینی اطلاع رسانی کردند اکنون پس از چند ماه زندان “به همکاری با دولت متخاصم آمریکا”، “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” متهم شده اند.

نیلوفر حامدی و الهام محمدی دو خبرنگار آزاده ای هستند که تنها جرمشان این است که درباره نحوه قتل مهسا امینی و همچنین مراسم خاکسپاری وی گزارش تهیه و منتشر کردند. گزارشات این دو خبرنگار باعث شد که مردم از این جنایت و وقایع بعد از آن مطلع شوند و دروغ و جعلیات جمهوری اسلامی نقش برآب شود. تمام خشم و کینه جمهوری اسلامی از این دو خبرنگار از همینجا ناشی می شود.

به این ترتیب اگر بخواهیم ترجمه درستی از موارد اتهام جمهوری اسلامی علیه این دو خبرنگار شریف ارائه دهیم باید بگوییم: ” همکاری و همیاری با مردم دادخواه”، “عدم سکوت در مقابل سرکوبگران” و ” بازگویی حقیقت”.

اینها البته در یک دنیای آزاد نه فقط جرم نیستند که باعث مباهات و افتخار هستند. به نیلوفر حامدی و الهام محمدی باید مدال افتخار داد چرا که حقیقت را گفتند و در مقابل حکومت با مردم بودند. آنها در اولین موج دستگیری های انقلاب زن زندگی آزادی بازداشت شدند و اکنون در حبس بسر می برند و با اتهاماتی که به آنها نسبت داده شده است منتظر احکام سنگین زندان هستند.

صدای این دو زندانی باشیم و نگذاریم که بیش از این انتشار حقیقت و بازگویی درد و رنج و اعتراض مردم جرم قلمداد شود. ما مجرمین واقعی را می شناسیم. همانها که مهسای ما را به قتل رساندند. همانهایی که چند صد معترض را به قتل رساندند. ما دست از حمایت از نیلوفر و الهام برنخواهیم برداشت و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها هستیم.  در هر کوی و برزن نام و تصویر این دو خبرنگار را حک کنید و خواهان آزادیشان شوید. در هر اجتماع و تظاهرات نام آنها را بر زبان بیاوریم و بگوئیم که افشاگران حقیقت جایشان نباید زندان باشد. انقلاب زن زندگی باید با قدرت از این دو خبرنگار دفاع کند. جمهوری اسلامی از این دو خبرنگار به دلیل اشاعه حقیقت نفرت دارد و می خواهد از آنها انتقام بگیرد. نباید چنین اجازه ایی به جمهوری اسلامی بدهیم. ما تک تک اسرای در بندمان را در آغوش عشق و همبستگی خود می گیریم و برای آدیشان از هیچ کوششی دریغ نمی ورزیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *