پاسخ به یک سئوال – مسئولین پاسخ میدهند

مندرج در ژورنال شماره ۴۰۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“سلام. خسته نباشید. دوستان ما در گیلان میپرسند که حزب کمونیست کارگری برای این ایام که از شدت تظاهرات ها کاسته شده است چه برنامه هایی دارد؟ به عبارتی مسئولیت جدید جوانان در مبارزه با رژیم چیست؟ چه کارهایی انجام بدهند و شما چه روش ها و برنامه هایی را به جوانان گیلان پیشنهاد می کنید؟”.

سلام … جان

اولین نکته ای که باید برای جمع ها و دوستان جوانی که با شما فعالیت می کنند توضیح بدهید روند این انقلاب، پیشروی های سیاسی و اجتماعی آن و ضعف و زبونی جمهوری اسلامی است. مجموعه نوشته های تحلیلی در ژورنال و نشریات دیگری که برای تو و دوستان ارسال می شود در این رابطه بسیار راهگشا است که به درک مشخصی از روند مبارزات، اوضاع سیاسی و موقعیت جمهوری اسلامی برسیم. برای سازماندهی یک مبارزه آگاهانه شناخت این وضعیت ضروری است.

بعنوان نمونه ببینید چگونه خامنه ای در برابر جمعی از بسیجیان و مزدوران خودش سکه یک پول می شود و بقول دوستی “پشم و پیله اش در برابر انظار عمومی ریخته می شود”. شاید قابل تصور نبود که خامنه ای اینچنین در انظار عمومی و از درون صفوف خودش خوار و ذلیل بشود. همین اتفاق نشان میدهد درپشت پرده چه وحشتی از انقلاب مردم کل رژیم را فرا گرفته است. یک نمونه دیگر لو رفتن فایل صوتی فرماندهان سپاه است که در واقع همه در انتظار روزی هستند که حکومتشان سرنگون شود.

اما در میدان عمل مبارزه روزمره خیلی کوتاه و گذرا به این نکات اشاره می کنم:

بی حجابی زنان یک امر مبارزاتی بی نظیر است که رژیم را واقعا زمینگیر کرده است و جامعه ضعف و ناتوانی حکومت را در مورد این مساله مهم بخوبی میبیند. آیا در شهرهایی که شما فعالیت می کنید، بخش های بیشتری از زنانی که دور و بر شما هستند، از اعضای خانواده تا دوستان و همسایه ها را ترغیب و تشویق می کنید که به این مبارزه بپیوندند تا با نیروی اجتماعی بیشتری وارد این جنگ با جمهوری اسلامی شویم؟ می بینیم که هنوز اینطور نیست و با دوستان بی حجاب که در ارتباط هستیم معتقدند که با توجه به تنفر عمومی از حجاب، هنوز بخشی از زنان کاملا بی حجاب ظاهر نمی شوند. یک وظیفه جمع های مرتبط با شما همین است که در این رابطه بیش از همیشه فعال باشند.

شعارنویسی شبانه در شهرهای حوزه فعالیت شما آنطور که باید باشد به چشم نمی خورد. یا لااقل در رسانه های اجتماعی و در شبکه های ماهواره ای منعکس نمی شود. شهر را با شعار پُر کنید و فیلم و عکس برای ما بفرستید تا اولا روحیه عمومی را بالاتر برده، طوری که هر کس در و دیوار شهر را ببیند به خود بگوید باز هم شعارهای جدیدتر در شهر نوشته شده است. دوما الگویی برای گسترش این اقدام مبارزاتی و اجتماعی در دیگر شهرها شویم و از این طریق تعداد بیشتری را جذب مبارزه متشکل کنیم.

مثال بزنم: حالا مراکز مهم کارگری در صنعت نفت و پتروشیمی در اعتصاب اند. اطلاع رسانی از این اعتصاباتِ بسیار مهم و اعلام حمایت به شکل شعار نویسی از این اعتراضات متشکل کارگری، یک اقدام سیاسی است که خوب است دوستان ما در دستور فعالیت خودشان قرار بدهند.

گسترش جمع ها و محافل جدید و جذب دوستان بیشتر به این محافل یکی دیگر از اقدامات ما می تواند باشد. در صحبت های حضوری، بیشتر صحبت می کنیم تا سریعتر به درک واحدی از فعالیت متشکل برسیم. در این میان یک کار بسیار مهم دیگر، معرفی حزب کمونیست کارگری و تلویزیون کانال جدید به دوستان، آشنایان و عموم مردم است.

به امید دیدار و پیروزی

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *