کارگران نیشکر هفت تپه به میدان می آیند – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه از بخشهای مختلف آن، در ۲۴ مرداد طی بیانیه ای خطاب به رئیسی و وزارت صمت در اعتراض به عدم اجرای وعده های داده شده مینویسند: “شما دارید بحران درست میکنید. ما هم داریم روشن به شما هشدار میدهیم.” و بعد هم با گفتن اینکه اینبار با دولت طرف هستند و کار ناتمام را باید تمام کرد، قاطعانه اعلام میکنند که برگشت به بخش خصوصی تحت هر بهانه ای و انتصاب مدیران فاسد و باند باز را نمی پذیرند و دولت و “صمت” موظف به اجرای توافقات و وعده های داده شده هستند.

این کارگران در بیانیه خود ضمن اشاره به ۵ سال نبرد برای خلع ید از باند مافیایی اسد بیگی که دست در دست مقاماتی از حکومت، هفت تپه را به نابودی کشانده و طرح اخراج چند هزار کارگر را در سر داشتند، مینویسند: ” قرار براین بود که هفت تپه به هفت طرح واگذار شود و این هم جزو توافقات مسئولین دولتی با نمایندگان ما بود. اما دوره ای بصورت مدیریت پیمانی واگذار شد و این مرحله نهایی هنوز صورت نگرفته است. در اینمدت هفت تپه از مخاطرات قبلی رها شد، اما فساد و پارتی بازی و کارهای پشت پرده همچنان ادامه دارد. دولت توافق کرده واگذار کند اما وزارتخانه زیر دستش مشغول کار دیگری است. دولت بدهی اش به بانک و سهامدار را نمیدهد و هفت طرح هم مانده است چکار کند و از این بازی بهره میبرد.”

در بخش پایانی بیانیه کارگران نیشکرهفت تپه بر پیگیری خواستهای معوقه شان از جمله بازگشت به کار همکار محبوبشان اسماعیل بخشی، حل و فصل مطالبات معوق مانده و نظارت بر امور شرکت برای توسعه کار و تولید تاکید کرده و می نویسند: ” ما بر نظارت کارگران بر امور شرکت برای توسعه کار و تولید تاکید داریم. ما قبول نمیکنیم که تعدادی مفت خور و فاسد و تنبل و کاسه لیس مدیران نالایق با سرنوشت ۵۰۰۰ کارگر بازی کنند. شما دارید بحران درست میکنید. ما هم داریم روشن به شما هشدار میدهیم.”

بدینگونه کارگران نیشکر هفت تپه این کانون داغ اعتراضات کارگری دوباره به میدان می آیند. اولیتماتوم این کارگران در کنار اولتیماتوم هزاران کارگر پروژه ای پیمانی و رسمی نفت که اگر پاسخ نگیرند دست به اعتصابات سراسری خواهند زد و در کنار جامعه متلاطم انقلابی آنهم در آستانه سالگرد انقلاب، شواهدی بر در پیش بودن موج قدرتمند تری از انقلابست. به استقبالش برویم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *