سنگردانشگاه و وحشت رژیم – سوسن صابری

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

طبق گزارش رسانه‌های دانشجویی و شوراهای صنفی دانشجویان، با توجه به نزدیک شدن به سالگرد انقلاب مهسا، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم تهدیدات و فشارهای امنیتی خود بر دانشجویان را افزایش داده اند. این نیروها طی روزهای اخیر اقدام به احضار تلفنی و تهدید ده‌ها تن از دانشجویان دانشگاه‌های امیرکبیر، علامه، تهران، خواجه نصیر، تربیت مدرس، فردوسی مشهد و اصفهان کرده‌اند.

در جریان انقلاب ژینا و پس از پایان ترم تحصیلی قبلی و در تعطیلات تابستان هم رژیم علاوه بر زندانی کردن فعالین دانشجویی با صادر کردن دهها حکم محرومیت از تحصیل، تعلیق از تحصیل، محرومیت استفاده از خوابگاه و سلف سرویس، ممنوعیت ورود به دانشگاه، ممنوع الخروج کردن و تبعید برای دانشجویان، سعی در ایجاد وحشت و سرکوب جنبش دانشجویی کرده است. و اینروزها با احضار و تهدید تلفنی دانشجویان مبنی برگرفتن تعهد به عدم شرکت در اعتراضات مربوط به سالگرد انقلاب مهسا، تلاش عبثش را ادامه میدهد. ترس و وحشت رژیم از سالگرد انقلاب مهسا حتی آنها را به فکر تعویق انداختن شروع سال تحصیلی وادار کرده است.

دانشگاه تاریخا و طی نزدیک به یک قرن گذشته یکی از سنگرهای مهم مبارزات مردم علیه استبداد و ظلم و زور بوده است. در جریان انقلاب مهسا نیز دانشگاههای سراسر کشور، چه دولتی و چه غیرانتفاعی، نقش مهمی را ایفا کردند. در اینروزها جنگ چهل ساله میان مردم و جمهوری اسلامی با نزدیک شدن سالگرد مهسا وارد فاز جدیدی میشود. رژیم با دستگیری فعالین جنبشهای مختلف اجتماعی، منجمله جنبش دانشجویی، و تهدید آنها سعی در تضعیف جبهه مردم و سرکوب اعتراضات پیش رو دارد.

جبهه مقابل رژیم در این جنگ هر روزه؛ جنبش کارگری، زنان، دانشجویان، معلمین، بازنشستگان، خانواده های دادخواه، زندانیان سیاسی، ال جی بی تی کیوها، فعالین مدنی علیه اعدام و مدافعین حقوق انسان، جبهه بسیاربسیار قویتر و محکمتری است که با پیوستن بهم و تشکیل یک جبهه منسجم و دارای سازمان، میتواند همچون مشت محکم گره خورده ای کل دستگاه حاکمیت اسلامی را داغان کند.

در آستانه سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی، با اعتراض علیه دستگیریها و فشارهای امنیتی وارد بر دانشجویان، با آماده شدن برای فاز جدید اعتراضات، سنگر دانشگاه، این یکی از جبهه های مهم جنگ علیه حکومت اسلامی را تقویت کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *