برای بایکوت سیاسی رژیم متحد شویم! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنیاد نوبل روز جمعه دوم سپتامبر اعلام کرد که تصمیم خود را برای دعوت از سفیران ایران،‌ روسیه و بلاروس برای شرکت در مراسم اهدای جوایز امسال لغو می‌کند. تصمیم شرم آور این بنیاد برای دعوت مجدد از سفیران این کشورها واکنش‌های شدید اعتراضی را به همراه داشت.

جالب است که بدانید رسانه های حکومتی در ایران قبل از این تصمیم جدید بنیاد نوبل داشتند با دُمشان گردو می شکستند که “سوئد عقب‌نشینی کرد، ایران به مراسم جایزه نوبل برگشت”! اما این خوشحالی بسیار زودگذر بود و حالا مانده اند چگونه جمع اش کنند.

اینکه مقامات جمهوری اسلامی نباید جایی در هیچ مجمع جهانی داشته باشند از نظر ما از واضحات است. چرا که این رژیم نه فقط نماینده مردم ایران نیست که قاتل آنهاست. خیلی ها در دنیا این مسئله را می دانند ولی به خاطر مصالح سیاسی و یا اقتصادی بر این واقعیت چشم می بندند و با این رژیم سازش و مماشات می کنند. اینجاست که اعتراض ما بسیار مهم است. سال گذشته هم بنیاد نوبل در اوج انقلاب زن زندگی آزادی تصمیم داشت نماینده حکومت اسلامی را به مراسم نوبل دعوت کند ولی اعتراضات چنان شدید بود که مجبور شدند دعوت را لغو کنند.  جمهوری اسلامی مثل الان سیلی محکمی خورد.

صدای ما علیه حکومت اسلامی ایران و برای انزوای بین المللی این رژیم جنایتکار باید چنان بلند باشد که احدالناسی به خود اجازه ندهد با این حکومت نشست و برخاست داشته باشد. جلوی حضور نمایندگان این حکومت بچه کُش در خارج کشور را باید گرفت و هر جا هم که حضور پیدا کردند باید وسیعا علیه شان اعتراض کرد.

در طول یکسال گذشته ما در خارج کشور خواستهایی را مطرح کردیم که همه به یک هدف خدمت می کرد: بایکوت جمهوری اسلامی. بایکوت جمهوری اسلامی که در خواستهایی مثل بستن سفارتخانه های رژیم، اخراج سفرای رژیم، قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی، اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کارمتبلور می شد معنایی جز این نداشت و ندارد که ما همراه با مردم ایران می خواهیم سرنگونی این رژیم را در خارج رقم بزنیم. با انقلاب زن زندگی آزادی و اعتراضات وسیع و گسترده ایرانیان در خارج کشور رژیم اسلامی هر چه بیشتر رسوا و بی آبرو شد. ما دستاوردهای زیادی داشته ایم و به عقب بر نمی گردیم. متحدتر می شویم و کارزار بایکوت رژیم  و پیگرد و محاکمه سران  آن را با قدرت به پیش می بریم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *