جواب فشار امنیتى، فشار جمعى است – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به گزارش شبکه شرق، اعضای شورای صنفی استادان دانشگاه شریف، از جمله دبیر این شورا، به صورت جمعی استعفا دادند. این استعفای جمعى در پی افزایش فشارهای امنیتی بر دانشگاهیان و با ادامه موج اخراج استادان، روز شنبه توسط دبیر شورا، وحید کریمى استاد فیزیک در اعتراض به “احضار” وى توسط یک نهاد خارج از دانشگاه اعلام شد.

در واقع استعفا و انحلال این شورا، در آستانه سالگرد حمله نیروهای امنیتی حکومتی و “لباس شخصى ها” به دانشگاه شریف در ۱۰ مهر ماه سال ۱۴۰۱ انجام شده است . اقدام جسورانه این استادان، نشان میدهد که تنها روش قدرتمندانه در مقابل تهدیدات رژیم، اقدامات جمعى افراد در محیطهای کارى است.

در ادامه انقلاب زن زندگى آزادى ما شاهد اقدامات و ابتکارات متعدد از طرف گروه ها و افراد مختلف جامعه خواهیم بود. اقداماتى که سردرگمى و استیصال رژیم را بیشتر نمایان خواهد کرد. تجمع معلمان، بازنشستگان و کارگران و اقدامات شجاعانه دیگر توسط دانشجویان و جوانان و بخصوص زنان ایران میرود که شتاب بیشترى بگیرد و هرچه بیشتر باعث ریزش نیروهاى سرکوب رژیم اسلامى شود.

در دستور قرار دادن فشار هاى بیشتر در دانشگاه ها و اکنون در مدارس ایران، حاکى از شکست سیاستهاى تاکنونى رژیم در تحمیل حجاب و دیگر قوانین محدود کننده اسلامى است. برگشت ناپذیرى تغییراتى که انقلاب جارى منشا و مبدا بوجود آمدن شان است، امرى است که هر چه بیشتر در منظر عمومى قرار گرفته است. انقلاب منشا تغییرات بزرگى در جامعه خواهد بود و این تغییرات در مقابل چشمان ما اتفاق مى افتد.

در ادامه انقلاب جارى، ما شاهد اقدامات جمعى بسیارى خواهیم بود. تحزب و سازمان دهى مردم در احزاب انقلابى از جمله موضوعاتى است که کم کم به گفتمان و اقدامات عملى جامعه تبدیل خواهد شد. جامعه ایران به شدت طبقاتى است و قطبى شدن جامعه در عرصه سیاست در دوره انقلاب امرى است قابل انتظار.

در یک سال گذشته، انقلاب توانسته است که مطالبات و خواسته هاى خود را با شفافیت در مقابل جامعه قرار دهد. براى پیشبرد این مطالبات انقلاب نیاز به حزب انقلابى دارد که ماگزیمالیسم این انقلاب را نمایندگى کند. حزب کمونیست کارگرى نماینده مطالبات آزادیخواهانه و حق طلبانه این انقلاب است.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *