فساد مالى، فساد قضایى و دیگر هیچ! – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

پایگاه خبری تسنیم تایید کرده‌ است که فرزندان محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه ایران دربازداشتند. با دستور غلامحسین محسنى اژه اى بازرسی و تحقیقات از پرونده با دو ضابط آغاز و در این پرونده تا کنون ۸ نفر بازداشت شده‌اند.

این پرونده در بخشی از پرونده فردی به نام “رستمی صفا” مطرح می‌شود، ابر بدهکار بزرگ بانکی‌ای که هیچ بانکی هم از او شکایت نکرده بود! خب، به نظر نمیرسد اتفاق عجیبى اقتاده باشد. اختلاس، پولشویى، فساد مالى، گرفتن وامهاى میلیاردى بدون حساب و کتاب، رانت هاى نجومى براى آقازاده ها و اعوان و انصار نزدیک به حکومت و سپاه و غیره و ۴٠٠ دستگاه ماشین شاسى بلند براى نمایندگان طویله اسلامى اخبار جدیدى نیستند. اصلا خبر محسوب نمیشوند. همه این اقلام باید بخشى از فعالیت روزمره رژیم اسلام تلقى شوند.

صرف نظر از اینکه قوانین قضائى و جزایى رژیم اسلامى تماما در خدمت طبقه سرمایه دار و حاکمان جامعه است و صرف نظر از اینکه عدالت قضائى در رژیم اسلامى بشدت طبقاتى و تبعیض آمیز است، اخبار اختلاس و فساد بانکى از نوع بالا هنوز بیانگر ذره اى از عمق فساد مالى و ادارى رژیم اسلامى نیست. حتى در صورت محاکمه این آقا زاده ها، احکام بسیار کذایى صادر خواهد شد و این آقا زاده ها بعد از کشیدن مدت کوتاهى زندان با امکانات لاکچرى، دوباره به آغوش اسلام بازخواهند گشت تا به دزدیهاى خود ادامه دهند. از کوزه قوانین رژیم اسلامى همان تراود که در اوست. در مقابل، وضعیت وحشتناک زندانیان مخالف رژیم در زندانهاى سیاسى و انفرادیها چیزى کمتر از وضعیت سیاهچالهاى دوران قرون وسطا نیست.

براى نقطه پایان نهادن به این دوره جور و بیداد در تاریخ معاصر ایران، انقلاب زن زندگى آزادى تنها نقطه اتکاء واقعى مردم است. هر لحظه از استمرار حیات رژیم، چیزى به غیر از فلاکت براى مردم به ارمغان نخواهد داد.

با پایان کار رژیم اسلامى، درهاى بسیارى در مقابل جامعه گشوده خواهد شد تا بتواند عدالت قضایى و جزایى را نه بر اساس حسابهاى بانکى و دورى و نزدیکى افراد به سران حکومت بلکه بر اساس انسانى ترین قوانین موجود در دنیا بنا نهد. قوانین قضایى تابع و انعکاسى از عدالت اجتماعى و اقتصادى است. انقلاب انسانى پیش شرط تغییرات اساسى در زندگى انسانها و پیش شرط گسترش آن عدالت اقتصادی و اجتماعى است که مردم ایران از دوران مشروطیت تاکنون برایش تلاش و مبارزه کرده اند.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *