اینجا غزه نیست! زاهدان است! - حسن صالحی

اینجا غزه نیست! زاهدان است! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

این عکس کودکان غزه نیست که وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و یا بر سرشان با باتوم کوبیده شده است. این کودکان اهل زاهدان هستند. این نیروهای نظامی اسرائیل نیستند که تن نحیف این کودکان را زیر ضرب و حمله سبعانه گرفته اند. این نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی هستند که این جنایت را آفریده اند.

جمهوری اسلامی در حالیکه با دغلکاری نفرت انگیزی برای مردم ستمدیده فلسطین اشک تمساح می ریزد، علیه شهروندان خودش هر روزه یک جنایت تازه مرتکب می شود. روز ۲۸ مهر ۱۴۰۲ قوای اشغالگر جمهوری اسلامی با بسیج نیرو از شهرهای مختلف و منجمله تهران به مردم در زاهدان حمله ور شدند تا از تجمع اعتراضی هفتگی مردم این شهر در روزهای جمعه جلوگیری کنند. این حملات بدون “هشدار قبلی” صورت گرفت و نیروهای نظامی سرکوبگر رژیم با خشونت تمام با شلیک گاز اشک آور و گلوله های ساچمه ای و پاشیدن رنگ به سمت مردم و استفاده از ضربات باتوم، معترضین را مورد حمله قرار دادند. گزارشات موجود حاکی است که چند صد نفر از مردم معترض دستگیر و زخمی شده اند.

این مردم نه اسلحه ای داشتند و نه سرزمینی را به اشغال در آورده بودند. این مردم شهروندان بی حقوقی هستند که سالهاست مورد ستم و تبعیض قرار دارند و در جریان انقلاب زن زندگی آزادی مثل سایر بخش مختلف ایران دردی مشترک را فریاد زده اند. جنایات بی شمار رژیم علیه این مردمان ستمدیده و منجمله جنایت بی رحمانه در جمعه خونین زاهدان در ۸ مهر ۱۴۰۱ که منجر به کشتار حداقل ۱۰۰ نفر از مردم بی دفاع شد دستکمی از جنایاتی که امروز در غزه در جریان است ندارد. آنجا بهانه این است که ما علیه دشمن و تروریست ها می جنگیم. اینجا در ایران، جمهوری اسلامی خود رژیم اشغالگر و فاشیست است و مردم ایران “دشمن” قلمداد می شوند.

مردم زاهدان شایسته بیشترین حمایت ها هستند. به حمایت از این مردم ستمدیده برخیزید و به جنایات رژیم علیه این مردم حق طلب اعتراض کنید و خواهان آزادی فوری دستگیر شدگان شوید. حکومتی که در ۴۴ سال گذشته مردم ایران را کشتار کرده و کودکان را آماج حملات مرگبار خود قرار داده است نمی تواند ادعای مقابله با جنایات دولت اسرائیل را داشته باشد. این حکومت دشمن مردم فلسطین و ایران است. انقلاب زن زندگی آزادی با زدن “سر مار در ایران”، نه فقط مردم ایران را رها خواهد کرد بلکه زمینه آزادی مردم فلسطین را هم فراهم خواهد آورد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *