جایزه برای توماج که "الهام بخش" است - سیما بهاری

جایزه برای توماج که “الهام بخش” است – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“توماج صالحی رپر معترض زندانی، از سوی سازمان ایندیکس آن سنسرشیپ جایزۀ سالانۀ آزادی بیان را دریافت کرد. این سازمان غیر دولتی مدافع آزادی بیان تلاشهای هنری توماج در حمایت از معترضان ایران به دنبال کشته شدن مهسا امینی را الهام بخش توصیف کرد.”

هفتۀ گذشته جایزۀ حقوق بشری اتحادیۀ اروپا به مهسا و انقلاب “زن زندگی آزادی” اهدا شد. و پیش از آن جایزۀ صلح نوبل به نرگس محمدی به عنوان فعال و مدافع جنبش “زن زندگی آزادی” داده شد. چه افتخار بزرگی که جهان ما را میبیند و انسانهای مدرن وجود فعالین انقلاب “زن زندگی آزادی” را ارج میگذارند.

این روزها چهرۀ جهان، آنچه در رسانه ها منعکس میشود، جنگ و خون و تنفر است. خوشبختانه این، همۀ تصویر نیست. در گوشه ای از این جهان، در ایرانِ تحت حاکمیت پدرخوانده تروریستها، درخت انقلابی انسانی برای خواستهایی انسانی هر روز دارد تنومندتر و بالنده تر خودش را به جهان نشان میدهد.

انقلاب زن زندگی آزادی، دارد پیش میرود. پیروزی این انقلاب نوید دنیایی عاری از خشونت و تبعیض و هر آنچه نابرابری است را همراه دارد. با چهره هایی شناخته شده و محبوب که امید میدهند و به قول “سازمان ایندیکس آن سنسرشیپ” الهام بخش هستند. توماج صالحی آن چهرۀ دوست داشتنی است که برای جهان الهام بخش است و مردم دوستش دارند و برای آزادی او تلاش میکنند. وجود انسانهای نازنینی چون توماج، در تقابل با بی رحمی و قصاوت و جنگ طلبی و تروریسم جمهوری اسلامی، دولت نتانیاهو و حماس و امثالهم، امید به برپایی دنیایی بهتر را زنده نگه میدارد. همگان میدانند که فریاد توماج ها از پشت میله های زندانهای جمهوری اسلامی گذشته و به گوش مدافعین انسانیت رسیده است. همین ها قلبمان را سرشار از عشق و امید میکند. همین ها نشان میدهد که فاصله های جغرافیایی، آنجا که سخن از آزادی و زندگیست؛ آنجا که تلاش برای رفع تبعیض است؛ آنجا که بلند کردن پرچم انسانیت است، چقدر بی معناست. جایزه ات مبارک باشد پسر شجاع همۀ مادران و پدران امیدوار!

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *