ژینا و "خانواده ای به بزرگی همه مردم دنیا" – بهرام سروش

ژینا و “خانواده ای به بزرگی همه مردم دنیا” – بهرام سروش

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مژگان افتخاری مادر ژینا، مهسا امینی پس از شنیدن خبر برنده شدن وی برای دریافت جایزه آزادی اندیشه ساخاروف در استوری اینستاگرامش نوشت:

“ژینا گیان دختر شیرینم، از خواب برخیز تا ببینی امروز نامت در سراسر جهان طنین ‌انداز شده است. چشمانت را باز کن تا ببینی امروز خانواده‌ای به بزرگی همه مردم دنیا داری.”

امجد امینی پدر ژینا نیز در اینستاگرام خود نوشت:

“ژینا دختر ما نمرده است. ما با او زندگی می‌ کنیم. خوشحالیم که نام او به نماد آزادی ‌خواهی و برابری‌ طلبی در جهان تبدیل شد.”

براستی، و به این بیان عمیق و زیبای پدر و مادر گرامی ژینای عزیز، اسم ژینا و جنبشی که به نام او شکل گرفت امروز “در سراسر جهان طنین انداز شده است” و به “نماد آزادی خواهی و برابری طلبی در جهان” تبدیل شده است.

اعطای جایزه جهانی آزادی اندیشه به ژینا مهسا امینی،‌ جاذبه جهانی اسم مهسا و قدرت این انقلاب را نزد جهانیان نشان می دهد. این خصلت انسانی و جهانشمول انقلاب زن زندگی آزادی است که با عمیق ترین خواست ها و امیال مردم جهان ارتباط ایجاد می کند و آنها را به همبستگی با آن می کشاند. ژینا، انقلاب و همبستگی “خانواده ای به بزرگی همه مردم دنیا” پشت یکی از وحشی ترین حکومت های دوران معاصر را به لرزه در می آورد و افق سرنگونی آن را نوید می دهد.

براستی، “ژینا” نامی ترسناک برای قاتلان اسلامی حاکم بر ایران و سمبل زندگی، آزادی و برابری برای مردم جهان است.

برنده شدن ژینا مهسا امینی و انقلاب زن زندگی آزادی برای دریافت جایزه ساخاروف را به خانواده گرامی ژینا و مردم ایران تبریک می گویم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *