زاهدان کانون داغ انقلاب - شهلا دانشفر

زاهدان کانون داغ انقلاب – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

زاهدان کانون داغ انقلاب است. جمعه های اعتراض در این شهر همچنان ادامه دارد. مردم معترض زاهدان دادخواه کشتار جمعه خونین بدست رژیم در این شهر هستند. روزی که نیروهای سرکوب حکومت بیش از صد نفر را به قتل رساندند و هشتم مهرماه سالگرد گرامیداشت یاد جانباختگان این روز بود، یک شعار مبارزاتی مردمی در زاهدان و در دیگر شهرها و استانها شعار “کُرد، بلوچ ، آذری، آزادی برابری” است که پیوستگی مبارزات مردم زاهدان با انقلاب زن زندگی آزادی را به شفافی بیان میکند.

تظاهرات خیابانی مردم زاهدان جمعه این هفته بیست و هشتم مهرماه نیز جریان داشت و خیابانهای این شهر به صحنه درگیری مردم با سرکوبگران حکومت تبدیل شد. در این روز مردم با شعار “قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان” و با شعارهای کوبنده شان از جمله “مرگ بر خامنه ای”، “سپاهی، بسیجی، داعش ما شمائی” بر تدادم انقلاب تاکید کردند و فریاد دادخواهی شان را بلند کردند. مردم همچنین با شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی شدند. یک بنر قابل توجه در اعتراضات مردم زاهدان در این دو هفته بنری با مضمون “زاهدان بیدار است، سر مار در تهران است” بود و این شعار پاسخ کوبنده ای به تبلیغات جنگ افروزانه حکومت اسلامی که خود یک پای جنگ خونین در غزه است بود. با این شعار مردم بر اینکه جمهوری اسلامی سر اسلام سیاسی در منطقه است اشاره دارند. “فلسطین را رها کن، فکری به حال ما کن” یک شعار دیرین مردم ایران علیه جنگ افروزیهای جمهوری اسلامی است.

امروز که حکومت تلاش میکند به بهانه جنگ در منطقه اعتراضات مردمی را حاشیه ای کند، زاهدان این کانون داغ انقلاب با شعار “سر مار در تهران است” پاسخ محکمی به تبلیغات نخ نمای جنگ افروزانه حکومت داده و با به خیابان آمدن و فریاد شعار مرگ بر خامنه ای تداوم انقلاب را فریاد میزند. بدینگونه زاهدان امروز صدای اعتراض همه مردم علیه جهنم جمهوری اسلامی و سرکوبگری هایش است. زنده باد مردم زاهدان.

با تمام قدرت از مبارزات مردم زاهدان حمایت کنیم. بازداشت شدگان در زاهدان باید فورا آزاد شوند. برای آزادی آنها و همه بازداشت شدگان انقلاب سراسری دست به اعتراض و مبارزه بزنیم. باید به امنیتی کردن زاهدان پایان داده شود و نیروهای سرکوب از خیابانهای این شهر جمع شوند. زاهدان یک سنگر مهم انقلاب است. با پشتیبانی وسیع خود از مبارزات این مردم تداوم انقلاب را گسترش دهیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *