برای برادران دریس - حسن صالحی

برای برادران دریس – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وقتی آزاد شد خانه غم گرفته “دریس ها” قدری رنگ شادی به خود گرفت. مادر سالخورده، محسن را در آغوش گرفت و اشک شادی از چشمانش سرازیر شد. شاید هم برای عباس گریه می کرد که هنوز در زندان است و سه فرزندش انتظار دیدار پدرشان را می کشند.

آزادی محسن دریس غیر منتظره نبود. چهار سال است که او و برادرش عباس را به دلیل شرکت در اعتراضات آبان ۹۸ در ماهشهر دستگیر کرده اند. جایی که حکومت اسلامی در نیزارهایش کشتار خونینی از مردم به راه انداخت و این دو برادر شاهد عینی این جنایت هولناک رژیم بودند.

اتهامات علیه محسن آنقدر بی پایه و اساس بود که حتی بیدادگاه خودشان در برخی موارد رای به برائت وی داد. با این حال وی را در زندان نگهداشتند و برایش وثیقه تعیین کردند. خانواده چند بار با کمک این و آن و واگذاری سند ملک و خانه سعی کرد او را آزاد کند، بهانه آوردند و اجازه ندادند. و بالاخره وقتی که معلوم شد از طریق نسبت دادن یک اتهام ساختگی دیگر یعنی اتهام قتل یکی از عوامل رژیم به اسم رضا صیادی هم نمی توانند راه به جایی ببرند با پرداخت یک وثیقه ۵۰۰ میلیونی محسن دریس را موقتا آزاد کردند. حتی خانواده مقتول هم قبول نکرد که این دو برادر قاتل هستند.

دستگاه قضایی حکومت “حکم قصاص ” عباس دریس را لغو کرد. وثیقه وی از ۴۰ میلیارد تومان به ۲ میلیارد تومان کاهش یافت ولی او همچنان در زندان باقی ماند. چون برای اتهام “محاربه” همچنان حکم اعدام دارد و وکیل ایشان در همین رابطه درخواست اعاده دادرسی داده است.

جرم عباس و محسن دریس این است که هر دو کارگر و زحمتکش هستند و در اعتراض به این همه ظلم و بیداد صدایشان را بلند کردند. ما در کارزاری برای نجات این دو برادر و بخصوص عباس که محکوم به اعدام شده است صدای اعتراضشان را جهانی کردیم. این خانواده رنج زیادی متحمل شده است. همسر عباس دریس از شنیدن خبر حکم اعدام عباس دق مرگ شد. سه فرزند وی زندگی سختی را گذرانده اند. برادر دیگر خانواده، فاضل، باید صد روز را در زندان بماند چرا که صدای برادرانش بوده است. و حالا عباس همچنان با خطر اعدام دست و پنجه نرم می کند. ما کارزار برای نجات عباس و آزادی قطعی وی را همچنان ادامه خواهیم داد و ریشه این همه ظلم و بی عدالتی را خواهیم خشکاند.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *