شما هم کمونیست هستید - اصغر کریمی

شما هم کمونیست هستید – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شاید نمی‌دانستید؛ ولی اکثر شما که خواننده این مطلب هستید کمونیست هستید. مگر اینکه همنوع‌دوست نباشید، خوشبختی دیگران را نخواهید، از فقر و رنج همسایه دلتان نگیرد، با رفاه و شادی همنوعانتان مخالف باشید، نژادپرست و ضد زن باشید و یا کارتان استثمار و مفت‌خوری باشد. صفات آخری مال یک قشر کوچک حاکم است و یا قشر کوچکی که توسط آنها مغزشویی شده‌اند.

همان مفت‌خوران حاکم این‌قدر از کمونیسم بد گفته‌اند و علیه کمونیسم و کمونیست‌ها نوشته‌اند تا مردم محرومی که به کمونیسم بیش از نان شب احتیاج دارند، از کمونیسم بدشان بیاید. آنها حق دارند علیه کمونیسم تبلیغ کنند؛ چون با رشد کمونیسم جایی برای مفت‌خوری و استثمار و عقاید ضدانسانی آنها نمی‌ماند. شما هم ممکن است اینجاوآنجا تحت‌تأثیر همین دشمنان قسم‌خورده قرار گرفته باشید. اما انسانیت درون شما یعنی کمونیسم. کسی که عدالت و برابری و آزادی و خوشبختی را برای خودش و همه همنوعانش می‌خواهد، کمونیست است. کمونیسم چیزی جز این نیست. کمونیسم از کتاب‌خواندن در نمی‌آید. در قلب اکثر مردم هست؛ بنابراین اغراق نیست اگر باز تکرار کنم که اکثر قریب به‌اتفاق شما کمونیستید. فقط بعضاً نمی‌دانید.

اما کسی که به کمونیسم درونش و به آرزوهای پاک درونی‌اش واقف می‌شود به گلوله آتشینی تبدیل می‌شود که می‌تواند فضای اطرافش را کاملاً دگرگون کند و همنوعانش را از مغزشویی طفیلی‌های حاکم، از مردسالاری و مذهب و هزار سموم فکری دیگر که نسل‌اندرنسل به جامعه پمپاژ کرده‌اند، نجات بدهد.

اما کمونیسم فقط عقیده نیست، کمونیسم یک جنبش وسیع اجتماعی است که در همه جنبش‌های پیشرو و آزادی‌خواهانه جریان دارد، نقش متحدکننده و سازمان‌دهنده دارد و در انقلاب جاری نقش تعیین‌کننده دارد. به همین دلیل است که در انقلاب زیبای زن زندگی آزادی، خبری از قوم‌پرستی، مذهب و مردسالاری نیست، هست؛ ولی بسیار حاشیه‌ای است. جامعه آنها را پس‌زده است. مطالبات و شعارهای مردم درمان و تحصیل رایگان است، علیه فساد طبقه حاکم و حقوق‌های نجومی آنها است، علیه تبعیض و نابرابری است، علیه بی‌حقوقی زن و دفاع از کودک، علیه اعدام، زندان و شکنجه توسط استثمارگران حاکم است. این ریشه در کمونیسم دارد و تماماً کمونیستی است. کمونیسم اسم دیگری برای انسانیت، برابری‌طلبی و آزادی‌خواهی است.

بنابراین، شما هم کمونیست هستید. تردید نکنید. به آن افتخار کنید و دیگران را هم از کمونیسم درونشان آگاه کنید، حزب کمونیست کارگری و تلویزیون کانال جدیدش را به آنها معرفی کنید. این قدم مهمی در راه رهایی همه مردم است.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *