غزه، زن زندگی آزادی - کیوان جاوید

غزه، زن زندگی آزادی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روزنامه همشهری در شماره روز سه‌شنبه ۹ آبان تصویر یک زن محجبه که با چفیه صورت خود را بسته، که زیر آن نوشته: “زن غزه آزادی”، منتشر کرد.

انتشار این تصویر باعث واکنش‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی شده است. قوی‌ترین واکنش کاربران، انزجار از حکومت اسلامی به‌خاطر لوث کردن شعار زن زندگی آزادی است. ترکیب حساسیت‌برانگیز این شعار و اضافه‌کردن غزه بجای زندگی ترفند ناشیانه رژیم به‌منظور ایجاد یک جنگ روانی و کم‌تأثیر کردن شعار زن زندگی آزادی است.

جمهوری اسلامی ناخواسته وارد کارزاری شده است که بازنده آن خواهد بود و عملاً نشان داده است شعار مردمی زن زندگی آزادی از چه عمق عظیم اجتماعی برخوردار است. در تبلیغات و رجزخوانی‌های حکومتی این شعار هیچ جایگاه مهمی در جامعه نداشت. قرار بود با انکار این شعار متحدکننده، سراسری و سرنگونی‌طلبانه از نفوذ اجتماعی آن کاسته شود. زن زندگی آزادی نشانی از عمق اجتماعی یک انقلاب است که خواب حکومتیان را به کابوس تبدیل کرده است. در نگاه سران ابله اسلامی، حالا که این شعار قلب صدها میلیون نفر در ایران و جهان را تسخیر کرده است، شاید بشود یا به نفع حکومت از آن استفاده بُرد یا اینکه آن را از اعتبار انداخت. درهرصورت این تیر حکومت به سنگ خورده است.

باید به همه مردمی که از این عمل حکومت اعلام انزجار کرده‌اند گفت شعار زن غزه زندگی، حتی اگر فرضاً عمومی شود و مورد قبول همه مردم هم قرار بگیرد، اولین هدفش باید کوتاه‌کردن دست تروریست‌های حماس از غزه باشد. همانطور که جمهوری اسلامی مانع زندگی مردم ایران است، مافیای میلیونر اسلامی حاکم بر غزه نیز زندگی چند میلیون انسان شریف، زحمت‌کش و بی‌پناه را به گروگان گرفته است تا از رنجی که این مردم از تهاجم نژادپرست‌های حاکم بر اسرائیل می‌برند بهره‌برداری مادی و سیاسی کند.

نهایتاً زن زندگی آزادی برخلاف بیان اعتراضی بعضی‌ها یک شعار وطنی و ملی نیست. شعاری به وسعت جهان است. این شعار می‌تواند و باید تبلور امیال زیبا و انسانی همه مردم جهان و بالاخص مردم خاورمیانهِ اسلام‌زده باشد. این شعار رهایی زن را به زندگی و آزادی گره می‌زند تا یک جامعه آزاد و برابر برپا کند. باید گفت: زن زندگی آزادی، نابود باد جنبش ضدانسانی اسلامی در “غزه و لبنان و ایران”.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *