اعدام به‌خاطر عشق‌ورزی - حسن صالحی

اعدام به‌خاطر عشق‌ورزی – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یک زن به‌خاطر رابطه خارج از ازدواج از سوی دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شده است. مردی هم که در ابن رابطه دستگیر شده است به ضربات شلاق محکوم گشته.

جمهوری اسلامی پیش‌ازاین زنان و مردان را به دلیل داشتن رابطه خارج از ازدواج به سنگسار محکوم می‌کرد؛ ولی پوزه‌اش با یک کمپین جهانی به خاک مالیده شد. حالا می‌خواهد افراد را به جرم رابطه جنسی خارج از ازدواج اعدام کند. دو سال پیش نیز جمهوری اسلامی یک زن و مرد جوان را به دلیل رابطه جنسی خارج از ازدواج به اعدام محکوم کرد. این تلاش مذبوحانه را باید با قدرت اعتراض وسیع و گسترده به شکست کشاند.
جمهوری اسلامی حق ندارد که در روابط عاشقانه افراد و روابط داوطلبانه جنسی بزرگسالان دخالت کند. نفس تشکیل یک پرونده در این مورد به معنای دخالت در زندگی خصوصی افراد قلمداد می‌شود و این در بسیاری از کشورهای پیشرفته ممنوع است. قوانین جمهوری اسلامی قرون‌وسطایی و ضدانسانی است. این اوج توحش اسلام و دین است که به‌خاطر روابط جنسی خارج از ازدواج اصولاً مجازاتی را تعیین می‌کند. حد و ثغور روابط جنسی انسان‌های بزرگسال به خود آنها مربوط است. اخلاق جنسی که اسلام و دین اشاعه می‌دهد در خدمت فرودستی زنان و سرویس دادن زنان به مردان در زمینه مسائل جنسی است. چنین اخلاقیاتی تولیدکننده بیشترین سوءاستفاده جنسی از کودکان توسط کلیساها و مساجد بوده است.
جمهوری اسلامی شاید سودای احیای سنگسار در شکل جدید اعدام را داشته باشد؛ ولی باید بداند که مردم ایران و جهان متمدن این اجازه را به او نخواهند داد و تلاش‌هایش را به شکست خواهند کشاند.
ما همه مردم ایران و جهان را فرامی‌خوانیم که علیه این احکام ضدانسانی ساکت ننشینند و دست به اعتراض بزنند. با صدای بلند به قوانین ضدانسانی شریعه نه بگوئید. با صدای بلند اعلام کنید که روابط آزادانه جنسی افراد بزرگسال به خودشان مربوط است و به دولت و هیچ نهاد حکومتی دیگری ربطی ندارد. به جمهوری اسلامی نشان دهید که اجازه نخواهید داد که مشتی مرتجع و فسیل پوسیده جامعه را به عقب بازگردانند. انقلاب زن زندگی آزادی که مردم ایران از سال گذشته برپا کرده‌اند یک موضوع اصلی‌اش خلاص‌شدن از سلطه و دخالت مذهب در شئونات خصوصی و اجتماعی است. دست مذهب و قوانین قرون‌وسطایی آن از زندگی مردم کوتاه!

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *