مسئول مرگ سارا تبریزی حکومت اسلامی است! - سهیلا دالوند

مسئول مرگ سارا تبریزی حکومت اسلامی است! – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سارا تبریزی، زندانی سیاسی سابق، روز چهارم فروردین ۱۴۰۳ به وزارت اطلاعات احضار شد و یک روز بعد، ۵ فروردین، پیکر بی‌جانش در خانه پیدا شد. وی ۲۵ آبان ۱۴۰۲ درحالی‌که قصد سفر به انگلیس داشت در فرودگاه “امام خمینی” بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و دی‌ماه از زندان اوین با قید وثیقه آزاد شده بود. او بار دیگر در تاریخ ۱۸ دی ۱۴۰۲ احضار و این بار پس از چند ساعت بازجویی، به بند زنان زندان اوین منتقل و ۲۵ دی‌ماه، با قرار وثیقه تعیین شده، به‌صورت موقت و تا زمان صدور حکم از زندان آزاد شد.

سارا بعداً با اتهاماتی از جمله توهین به علی خامنه‌ای، استفاده از اوراق مجعول و گذرنامه متعلق به دیگری محاکمه و به حبس تعلیقی محکوم شد. او بارها توسط نیروهای امنیتی تهدید شده بود که اگر با وزارت اطلاعات همکاری نکند، مدارک و گفتگوهای شخصی‌اش به‌صورت علنی و در فضای مجازی افشا خواهند شد! رژیم جنایت‌کار اسلامی در طول حاکمیتش تلاش کرده که با تهدید و ارعاب، معترضین را وادار به سکوت و یا همکاری کند، ولی نه‌تنها موفق نشده جنبش سرنگونی‌طلب را به عقب براند؛ بلکه با شکست مفتضحانه‌ای مواجه شده است.

به دنبال مرگ مشکوک سارا تبریزی، نرگس محمدی، ناهید تقوی، آنیشا اسداللهی، سپیده قلیان، ریحانه انصاری‌نژاد، محبوبه رضایی، مریم حاج‌حسینی وگلرخ ایرایی ازهم بندیان سارا در زندان اوین، در نامه ای اعلام کردند: “این مرگ به هر شکل وتحت هر شرایطی که رقم خورده باشد، مسئولیت آن با حکومت است. همچون مرگ هزاران نفری که تحت سیطره‌ی حکومت‌ها، طی دهه‌ها دیکتاتوریِ فاشیستی سر به دار، سربه نیست و مفقود شده‌اند. همچون بسیارانی که چشم‌های‌شان را ازدست داده‌اند یا به طریقی دچار نقص عضو شده اند. همچون بسیاری از فرزندانمان که برای امنیت بیشتر یا رسیدن به رویاهای‌شان واداربه ترک وطن شده اند. و بسیارانی که سال‌ها در اسارت مانده‌اند وچراغ خانه‌های‌شان خاموش شده است.”

زنان زندانی سیاسی معترض، از داخل زندان‌های قرون‌وسطایی با صدای بلند اعلام می‌کنند که مسئولیت این جنایت، حکومت اسلامی است. در خارج از کشور هم شاهدان مستقیم جنایت‌های حکومت اسلامی، در نشست کمیته حقیقت‌یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل، جمهوری اسلامی را به جرم جنایت علیه بشریت محکوم می‌کنند.

همه اینها نشان می‌دهند که از پشت دیوارهای زندان‌ها گرفته تا در مجامع بین‌المللی ناقوس مرگ جمهوری اسلامی به صدا درآمده است.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *