نجات جنایت‌کاران توسط حکومت جنایت‌کار - سینا پدرام

نجات جنایت‌کاران توسط حکومت جنایت‌کار – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران، حکم قصاص صادر شده در پرونده مهران سماک را موجب “تضعیف پلیس” دانست. مهران سماک هشتم آذر ۱۴۰۱ در جریان خوشحالی اعتراضی به‌خاطر باخت تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی در برابر آمریکا، در خودروی خود در حال بوق‌زدن در بندر انزلی از ناحیهٔ سر هدف شلیک گلوله مأموران نیروی انتظامی قرار گرفت و جان باخت.

خبرگزاری فارس روز دوشنبه نوشت: “باتوجه‌به اینکه این حادثه در حین مأموریت پلیس و در هنگام “اغتشاشات” اتفاق افتاده، حکمی سخت‌گیرانه توسط قاضی صادر شده و عملاً این موضوع منجر به تضعیف پلیس خواهد شد”.

اعتراض سپاه به این حکم مسخره است. یک ارگان سرکوب و کشتار از هیچ اعتباری در این مورد برخوردار نیست. یک دسته جنایت‌کار حکومتی، یکی از همکاران خود را که مرتکب جنایت شده است قربانی می‌کنند و یک‌مشت جنایت‌کار دیگر همان حکومت به این حکم اعتراض می‌کنند. واقعاً اگر این یک آچمز سیاسی در مقابل جامعه خشمگین و معترض نیست، چه اسم دیگری می‌توان به آن داد؟

پایه‌ای‌ترین ایرادی که این حکم دارد این است که رژیمی که خود در عرض این چند مدت ۹ نفر از معترضان انقلاب را به اعدام محکوم کرده است و حکمشان را به اجرا درآورده است از هیچ نوع اعتبار جزایی و قضایی برای صدور هیچ نوع “حکم مجازاتی” برخوردار نیست. دسته‌دسته جوانان مردم را به گلوله بستند و به جوخه‌های اعدام سپرده‌اند و اکنون وقتی پای یکی از اراذل‌واوباش خودشان در میان است، از حکم “سخت‌گیرانه” یاد می‌کنند.

این که دادگاه نظامی این رژیم از ترس اعتراضات مردمی در اوضاع سیاسی متأثر از انقلاب زن زندگی آزادی به فکر “قربانی” کردن یکی از مهره‌های خود افتاده است، هیچ ربطی به “عدالت” قضایی ندارد. این که یک عده اوباش مافیایی حاکم چه بلایی بر سر هم می‌آورند، تا آنجایی که به جامعه لطمه‌ای نزند، قطعاً دغدغه خاطر مردم و جامعه نیست. اما هم محکومیت این مزدور آدمکش و هم مخالفت با آن در نهادهای حکومتی، در درجه اول به‌خاطر هراس از مردم است و یک پیروزی برای مردم باید محسوب ‌شود.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *