تقصیر کمونیستهاست! -کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یکی از آیت الله های بلند پایه حکومتی، جواد علوی بروجردی در رابطه با بحران و ورشکستگی اقتصادی و تورم و گرانی و فقر مردم میگوید: “بعد از انقلاب بیشتر سران و بزرگان جمهوری اسلامی تحت تاثیر کمونیسم و سوسیالیسم بودند و در آن زمان فکر میکردند که شاه و حکومتش، همان اقتصاد آزاد است و فقر و فساد موجود در اثر اقتصاد آزاد پیدا شده و اگر سوسیالیسم بیاید تمام مشکلات از بین می رود”. بله به همین سادگی مقصر پیدا شد. عامل و مقصر اصلی تمام بدبختی مردم در جمهوری اسلامی کمونیستها هستند!

از آن طرف عین همین را سلطنت طلبان هم ادعا میکنند. میگویند کمونیستها باعث شدند که جمهوری اسلامی سرکار بیاید و “گلستان آریامهری” به ویرانه تبدیل شود.  بنابرین نه شاه و دربار و ساواک تقصیری داشتند  و نه جمهوری اسلامی و پاسداران و آخوندها گناهی کرده اند. به عبارت دیگر، هم آخوندهای میلیاردر و هم ساواکیها و درباریهای مولتی میلیاردر میگویند اگر ما چاپیدیم و بالا کشیدیم و زدیم و کشتیم و جامعه را به فقر کامل کشیدیم، تقصیر کمونیستهاست! جالب نیست؟! آیا از این آشکارتر میشود چرندگویی کرد؟ جالب است که مبلغان و موعظه گران هر دو طرف با ژست کارشناس و تئوریسین و عالم ، عین همین جملات مزخرف را هر روز بر زبان می آورند.

مساله بسادگی اینست که جمهوری اسلامی بعد از ۴۴ سال چپاول به بن بست کامل رسیده و با یک انقلاب عمیق انسانی روبرو شده است. مردم دیده اند و لمس کرده اند که از هر دو سوی سیستم سرمایه داری چه تحت دربار و چه با حاکمیت اسلام چیزی جز یک اقلیت صاحب ثروتهای نجومی از یک طرف، و ۹۹ درصدیهای محروم و رنج کشیده حاصل نشده است. مردم به تجربه دریافته اند که سیستمی را که مفتخوران بی خاصیت در راس آن قرار دارند و یکه تازی میکنند را باید از اساس جارو کنند و به زباله دان بیندازند و خود سرنوشت خود را بدست گیرند. فریاد “سرمایه دار مفتخور نمیخواهیم نمیخواهیم” هر روز از جانب کارگران و بخشهای مختلف دارد آشکارا میگوید که از نظر مردم راهی جز از بین بردن شکافهای طبقاتی، رانت خواریها، و امتیازات طبقاتی یک اقلیت انگل و بی خاصیت صاحب ثروتهای نجومی وجود ندارد. و این یعنی همان که کمونیستها همیشه تاکید کرده اند و فریاد زده اند.

اینجاست که آخوندها و ساواکیهای میلیاردر دست به دست هم میدهند و فریاد “آی دزد آی دزد” از جانب غارتگران دانه درشت شنیده میشود. آخوندهای میلیاردر و ساواکیهای سابق و میلیاردر هر دو انگشت اتهام را به سوی کمونیستها نشانه میروند. اما جامعه عامل بدبختیهای خود را خوب میشناسد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *