مریم بنی رضی و پرچم بی حجابی اش – تهمینه صادقی

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

انتشار ویدئویی از مریم بنی‌رضی او را هنگام مراجعه به بانک بدون روسری نشان می‌دهد. در این ویدئو گفته می شود: “با وجود تذکر، این خانم همچنان حاضر به حجاب گذاشتن نشده و کارکنان بانک هم به طور عادی به او خدمات ارائه داده‌اند.

مریم بنی‌رضی بخاطر”اخلال در نظم عمومی” به ۸ ماه حبس و برای “کشف حجاب” به ۱۰ روز حبس و برای “جریحه دار نمودن عفت عمومی” هم به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. دادگاه!! همچنین برای “تکمیل مجازات”، این پرستار اهل قم را به دو سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم کرده است.

مریم در یادداشتی نوشته است که مسئولان قضایی با او برخورد تندی داشته‌اند و او اجازه دفاع از خود را نیافته است. جمهوری اسلامی می خواهد با مجازات حبس و شلاق برای مریم بنی‌رضی، زنان را مرعوب کرده و حجاب اجباری را یک بار دیگر حاکم کند. اما بقول مهدی افروزمنش، روزنامه‌نگار، که خطاب به نمایندگان مجلس اسلامی می گوید: “باور کنید وقتی مشکل شما با ساچمه حل نشد، با ریختن ماست {روی سر زنان بی حجاب} اصلا حل نمی‌شود. باور کنید آقایان، باور کنید بازی رو به اتمام است”.  باید تاکید کرد که درد این حکومت بی درمان است.

علی رغم “رژه” سراسری و نمایش قدرتمند زنان در بی حجابی که چهره ایران را دگرگون کرده است و نشان میدهد انقلاب زن زندگی آزادی با چه قدرتی در بطن جامعه نفوذ کرده و می رود که در همه زمینه ها رژیم را در هم بشکند، وزارت کشور حکومت با انتشار بیانیه‌ای بر سخت‌گیری برای تحمیل حجاب به زنان و دختران تاکید کرد. در این بیانیه آمده: “هیچ گونه عقب‌نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

علی رغم تهدیدات این اوباش، زنان با بی حجابیِ گسترده و تماشایی گلوی این حکومت را می فشارند. این زنان و این مردم را نمی توان عقب راند. جمهوری اسلامی با احکام سنگینش، فقط دست و پاهای آخرش را می زند و در واقع گور خودش را عمیق تر می کند. این احکام نشانه استیصال و پایان عمر جمهوری اسلامی است . مریم رضی این یار انقلاب زن زندگی آزادی را در آغوش حمایت خود می گیریم و به همه زنان مدرن و انقلابی درود می فرستیم.

 

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *