فراخوان به روز سراسری بیحجابی،علیه حجاب اجباری! – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز ۲۶ فروردین شماری از تشکلها، گروهها و جمعهای دانشجویی در اعتراض به طرح سرکوبگرانه حجاب رژیم تحت عنوان طرح “تذکر لسانی”، فراخوان به بی حجابی سراسری داده اند. اعتراضی در ادامه انقلاب زن، زندگی، آزادی که کل بساط آپارتاید جنسی حاکم را به چالش میکشد. فراخوان دهندگان به اعتراض در این روز عبارتند از: تشکل دانشجویان پیشرو، نهاد دانشجویان آزادیخواه دانشگاه خوارزمی، نهاد آزادیخواهان دانشگاه تهران شمال، نهاد آزاد اندیشان جندی‌شاپور، نهاد اتحاد دانشجویان الزهرا، جمعیت دانشجویان آزاد (دانشگاه آزاد سنندج)، اتحاد دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشجویان آزاد خوراسگان (دانشگاه آزاد اصفهان) و جمع‌هایی از دانشجویان و فعالین دانشگاههای اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، تربیت مدرس و بهشتی.

واقعیت اینست که جامعه وسیعا به سوی بی حجابی عمومی پیش می رود. اما اعلام یک روز سراسری به عنوان روز بیحجابی سراسری، به معنای رسمیت دادن به این حکم مردم و زدن ضربه ای کاری بر پیکر بساط آپارتاید جنسی حاکم است. وسیعا و سراسری به این روز اعتراضی بپیوندیم. بیحجاب به خیابانها بیاییم و این روز را به روزی تاریخی در پیشروی انقلاب زن، زندگی، آزادی تبدیل کنیم.

دو ماه قبل از شروع انقلاب، عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: حجاب خاکریز اول ماست اگر سقوط کند، بقیه خاکریزها از دست میرود. اکنون خاکریز اول را مردم تصرف کرده اند. حکومت از ترس از دست رفتن دیگر خاکریز ها به هراس افتاده و میکوشد تا گوشه ای از این سنگر فتح شده را پس بگیرد. زیر فشار انقلاب آنقدر عقب نشسته اند که حتی به “حجاب شل” هم رضایت داده و دیگر بحثشان بر سر صدور احکام زندان نیست. بلکه میگویند بیحجابی جرم نیست، تخلف است و محکومیت حبس ندارد و بنا بر خبرها اگر زنی بیحجاب یا بد حجاب دستگیر شود، ۷۰۰ هزار تومان جریمه میشود. با این کار دکانی باز کرده و میکوشند بدرجه ای بر فضا کنترل داشته باشند. اما مردم کوتاه نمی آیند. یک موضوع محوری انقلاب دفاع از حقوق زن است. انقلابی که با قتل مهسا امینی شعله ور شد و در همان روزهای آغازینش حجاب به مثابه نماد حکومتی در میان رقص و شادی مردم به آتش کشیده شد. مردم عزم خود را برای جارو کردن کل دم و دستگاه این حکومت با کل قوانین ارتجاعی اسلامی اش جزم کرده اند. جمهوری اسلامی با کل قوانین ارتجاعی اسلامی ضد زن و بساط آپارتاید جنسیتی اش باید گورش را گم کند و برود.

 

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *