ماراتن شیراز قابل تکثیر است-سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز یکشنبه مصطفی بحرینی، دادستان فارس اعلام کرد که: “سرپرست ورزش و جوانان استان، مدیر ورزش و جوانان شیراز و رئیس هیأت دو میدانی و مسئولین انتظامات برگزاری مسابقۀ ماراتن جهت ارائۀ توضیح در مورد دوندگان زن بی حجاب به دادستانی احضار شدند.”

در ماههای اخیر دهها مرکز کاری به دلیل بی حجابی مشتریان و یا کارکنان بسته شده است. رستوران، بوتیک، مجموعه های گردشگری، مراکز تجاری و تفریحی، کلینیک دندانپزشکی و بسیاری از مراکزی که مردم در آنها رفت و آمد دارند بعد از کلی تذکر و تهدید و خط و نشان کشیدن بالاخره از طرف مسئولین حکومتی پلمب شده اند. بعضی مراکز را به خاطر رقص بی حجابان بستند و مردم در خیابان شروع به رقص کردند و گفتند حالا بیائید خیابان را پلمب کنید. رادان طرح عفاف و حجاب ارائه داد و زنان نه تنها حجاب از سر برگرفتند که بی حجاب رقصیدند. در کمپینهای بی حجابی، زنان با گیسوان زیبا و رقصان در باد موتور سواری کردند و به طرحهای ریز و درشت حکومت خندیدند. جامعه این صحنه های زیبا را میبیند و انگشت پیروزی بلند میکند. غول خفته مدتهاست بیدار شده و از شیشه بیرون آمده است. دیگر نمیشود آنرا به زندان برگرداند. آن شیشه زیادی کوچک است. نیروی آزاد شده ای که جهان را به تحسین واداشته و انگیزۀ شهامت به کل جامعه داده را دیگر با هیچ تذکر و احضاری، با هیچ تهدید و اخطاری و با هیچ پلمبی نمیتوان ترساند.

مسئولین حکومت اگر میخواهند مانع بی حجابی، رقص پیروزمندانه، و قدمهای مصمم مردم برای پیشبرد انقلاب شوند همۀ شهرها را باید پلمب کنند. احضار این مسئول و آن مدیر و آن دیگری این سیل خروشان را نمیتواند از حرکت باز بدارد. ماراتن شیراز در همه شهرهای ایران قابل تکثیر است.

این حکومت با اجبار حجاب بالهای اختناقش را بر سر جامعه کشید. و ما باید با بی حجابی جمعی، با حمایت از بی حجابان و با حضور گسترده تر خود در مکانهای عمومی سرنگونی حکومت را تسریع کنیم. جمهوری اسلامی بی حجاب میمیرد!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *