توماج به بند عمومی رفت – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رزا اعتماد انصاری، وکیل توماج خبر داده است در دادگاه بدوی موکلم به اتهام افساد فی الارض به شش سال و سه ماه حبس محکوم شده است. خانم انصاری می گوید: توماج از اتهامات توهین به “بنیان‌گذار انقلاب و رهبری” و ارتباط با دول متخاصم تبرئه شده است.

توماج بُرد، حکومت باخت. در این نبرد نابرابر که توماج در زندان شروع کرده است، یک طرف، همه حکومت اسلامی با همه شکنجه گران و جانیان و آدمکشان ایستاده بودند و تمام نیروی اهریمنی خود را بکار بستند تا توماج، ملقب به پسر جهان را بشکنند. ۸ ماه انفرادی بدون دیدن حتی یک انسان شریف که به توماج بگوید آن بیرون چه خبر است. در تنهایی با بدنی مجروح شده از شکنجه های بسیار. اما توماج جامعه و مردم را می شناخت و میدانست که تنها نیست. او در خیال خود میدید که هزاران هزار انسان انقلابی، شریف و انساندوست در ایران و جهان نام او را فریاد می زنند و تصاویر او را بالای سر می گیرند.

حکومت آدمکشان اسلامی توماج را بعد از هشت ماه بازداشت در انفرادی در دادگاهی مسخره و فرمایشی به شش سال و سه ماه حبس محکوم کرد اما این پایان کار ما مردم در حمایت از توماج عزیزمان نیست. توماج به بند عمومی منتقل شده تا از آن سنگر جدید و در کنار هم بندی های دیگر خود در شکلی دیگر صدای رسای انقلابی باشد که می رود دودمان حکومت اسلامی را بر باد دهد.

حمایت داخلی و جهانی در دفاع از جان و زندگی توماج طی چند روز گذشته بی نظیر بود و راز پس گرفته شدن اتهامات سنگین و رفع خطر اعدام از سر پسر جهان درست همینجا است. جهان فرزند انقلاب زن زندگی آزادی را در آغوش خود گرفت و در برابر جانیان محافظت کرد. سرنگونی حکومت اسلامی در راه است و با شکسته شدن درِ زندانها، توماج بر دوش مردم سرود آزادی خواهد خواند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *