کارزاری که میتواند میلیونی شود – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

چهار هفته از راه اندازی کمپین برای آزادی معلمان زندانی میگذرد. دست اندرکاران آن طی اطلاعیه ای در پانزدهم مرداد، ضمن قدردانی، از حمایت بیش از ۲۲ هزار معلم شاغل و بازنشسته از این کارزار خبر داده اند. بعلاوه بنا بر گزارشات کانونها و انجمنهای صنفی معلمان از شهرهای مختلف از جمله اسلامشهر،‌ تهران، فارس،‌ کردستان، خراسان شمالی، مرکزی، همدان، و بوشهر و نیز سازمان معلمان ایران طی بیانیه هایی حمایتشان را از این کارزار اعلام کرده اند. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان نیز پشتیبان محکم این کارزار بوده و اسماعیل عبدی معلم زندانی هم از زندان کچویی فردیس کرج از این کارزار پشتیبانی و قدردانی کرده است.

این کارزار محدود به معلمان نمانده و از جمله چهار تشکل سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و کارگران بازنشسته خوزستان طی بیانیه مشترکی تحت عنوان “درد مشترک، درمان مشترک” از آن حمایت کرده و می نویسند: “راه علاج دردهای مشترک یا دردهای اجتماعیِ کارگران شاغل و بیکار، معلمان، بازنشستگان، زنان زحمتکش و آزادیخواه، دانشجویان و جوانان و روشنفکران مردمی، چیزی جز مبارزۀ مشترک برای تحقق خواست‌های مشترک و مطالبات برحق هر بخش از این تودۀ عظیم چندین میلیونی نیست و تاکیدشان بر همبستگی مبارزاتی همه این بخشها است.”

این ابعاد از حمایت و گفتمان هایی که این کارزار با خود به جلو آورده، از جمله تاکید بر اتحاد مبارزاتی همه بخشهای جامعه حول دردهای مشترک، جایگاه اجتماعی آن را به نمایش میگذارد. با پیوستن همه معلمان، خانواده های دانش آموزان و همه مردم این کارزار میتواند میلیونی شود. کارزاری که الگویی در سطح جامعه علیه سرکوبگری های حکومت و برای متحد شدن حول شعار “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” است.

اکنون هجده معلم در زندانند و این درحالیست که حکومت از وحشت فرا رسیدن سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی و سر بلند کردن موج دوم انقلاب، بر فشارهای امنیتی بر روی فعالین کارگری و اجتماعی از جمله معلمان شدت داده است. امنیتی کردن مبارزات، ادامه بازداشتها و تشدید سرکوبگری های حکومت از جمله پرونده سازیها و صدور احکام زندان، اخراج، تبعید، بازخریدی، بازنشستگی اجباری و انفصال برای صدها معلم در سراسر کشور موضوعات مورد اعتراض معلمان است.

معلمان یک بخش رزمنده جامعه هستند. اعتراضات آنها علیه فقر و بی تامینی و تبعیض ها و دزدیها با پرچم تحصیل رایگان برای همه کودکان، به اعتراضات کل جامعه وصل شده است و شایسته وسیع ترین حمایتها است. قاطعانه از کمپین یکصد هزار امضا برای آزادی معلمان زندانی حمایت کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *