یادداشتی به جوانان و مردم اراک‌ – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

هشت نفر از مردمی که روز ۵ مرداد در محل دفن مهرشاد شهیدی، از جان‌باختگان اعتراضات سراسری در اراک، همراه با خانواده مهرشاد شرکت کرده بودند به شش سال زندان و شلاق محکوم شدند. بنا بر تأکید قاضی حکم ۷۴ ضربه شلاق باید پس از نماز جمعه در مصلای اراک و در ملاءعام به اجرا درآید. مهرشاد ۲۰ ساله سرآشپز و دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی اراک بود که روز ۴ آبان ۱۴۰۱ همزمان با چهلم مهسا امینی در جریان اعتراضات در اراک توسط اوباش حکومت به قتل رسید.

آیا این حکم و بویژه حکم شنیع شلاق در انظار عمومی، جوانان انقلابی اراک، دانشجویان این شهر، کارگران هپکو و آذراب با سابقه درخشان مبارزه، زنان و دختران شجاع این شهر، معلمان و دانش‌آموزان اراکی را به حد کافی تکان داده است؟ آیا چنین اجازه‌ای به جمهوری اسلامی و قاضی جنایتکار حکومت خواهند داد که در انظار عمومی این جوانان را شلاق بزنند؟ آیا گفتمان اعتراض، شعارنویسی و پخش تراکت، جلسات و همفکری‌هایشان را برای تودهنی زدن به قاضی و دستگاه قضایی حکومت شروع کرده‌اند؟ آیا در و دیوار از اسم و تصاویر مهرشاد پر شده است یا قرار است پر شود؟

جمهوری اسلامی جرات نخواهد کرد در انظار عموم به این جوانان شلاق بزند. حتی قاضی صادرکننده این حکم شنیع نیز از عملی شدن حکم خودش ترس و وحشت دارد. حتی در میان نیروهای سرکوب نیز باید بگردند تا جنایتکارترین‌ها را پیدا کنند که آماده اجرای این جنایت باشند. شک نکنید که در میان مقامات حکومت در اراک و تهران نیز کم نیستند که از اجرای چنین حکمی میترسند. اما مهم این است که چنان فضایی از اعتراض به راه اندازیم که عقب‌نشینی حکومت به پای اعتراض ما نوشته شود. و اتفاقا ترس خود حکومتی‌ها از عملی کردن چنین حکمی زمینه اعتراض و موفقیت را برای ما بسیار فراهم‌تر و ضرورت شکل دادن به اعتراض را بسیار جدی‌تر و مهم‌تر میکند.

پس دست به کار شویم. همراه با خانواده جوانان محکوم شده، شهر اراک را به حرکت درآوریم و جنایتکاران را از تصمیم‌شان به وحشت بیندازیم. عقب‌راندن حکومت و سیستم قضایی‌اش را میتوانیم به یک موفقیت بزرگ برای تشدید فضای اعتراض و اتحاد و شکل‌گیری شبکه‌های اعتراضی در اراک تبدیل کنیم. شما اراکی‌ها جلو بیفتید مطمئن باشید که حمایت مردم، خانواده‌های جانباخته، دانشجویان و جوانان در سطح کشور را هم جلب خواهید کرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *