اخراج استادان و حال زارِ رژیم – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، ادعا کرد که هیچ استادی از دانشگاه تهران اخراج نشده اما برخی از استادان به خاطر “مشکلات اخلاقی و داشتن شاکی” از کار منع شده‌اند. این در حالی است که پیشتر علی شمسی‌پور، سخنگوی وزارت علوم، اخراج و تعلیق ۵۸ تن از استادان را به علل مختلف از جمله داشتن پرونده در قوه قضاییه و یا “کنشگری مجرمانه” در اعتراضات اخیر را تایید کرده بود.

در اینکه مقیمی، مانند دیگر آمران و دست اندرکاران رژیم، متخصص ریاکاری و شیادی است شکی نیست. خود او نیز خوب می داند که دروغ میگوید. اما چه اتفاقی افتاده است که سخنگویان و نمایندگان رژیم آدمخواران اسلامی را اینچنین به تناقض گویی واداشته است. مسلما مقیمی با این سخنان قصد زدن دو نشان با یک تیر را دارد: از طرفی به تخریب چهره استادان میپردازد و اخراج آنان را توجیه میکند و از طرفی دیگر با اینکار به خیال خود عمل اخراج استادان را “تلطیف” کرده و مانع از گسترش اعتراض دانشجویان و دیگر استادان میگردد. غافل از اینکه با اینکار هر آنچه شمسی پور و دیگر سخنگویان رژیم با گرفتن قیافه قدر قدرت رشته بودند پنبه میکند.

سخنان آقای رئیس در توجیه تعلیق و اخراج دانشجویان حال زار رژیم ددمنش اسلامی را برملا می نماید. رژیمی که با حمله به دانشگاه ها تحت لوای “انقلاب فرهنگی” هزاران دانشجو و استاد پیشرو و چپ را “پاکسازی” کرد، صدها تن از آنان را به زندان انداخت و شکنجه کرد و به جوخه های اعدام سپرد، اکنون از ترس گسترش اعتراض دانشگاهیان در دل انقلاب زن زندگی آزادی برای توجیه عمل خود به انگ اخلاقی زدن به استادان میپردازد و با اینکار موقعیت بیش از پیش شکننده و زبونی خود را آشکار می سازد.

بعلاوه، نفس دخیل بستن به بهانه گنگ “مشکلات اخلاقی” نشانه شکست پروژه رژیم الله در اسلامیزه کردن دانشگاه ها علیرغم اعمال هرگونه خشونت و وحشیگری است. رژیمی که در تاریکترین دوره در قدرت بودن و استفاده از وحشیانه ترین ابزار و روش توانایی به فرجام رساندن “انقلاب فرهنگی” خود را نداشته است اکنون با این ترفندهای ابلهانه قادر به جلوگیری از ساقط شدن بدست توانای انقلاب زنانه جاری نخواهد بود.

با اعتراض به احکام تعلیق و اخراج استادان میتوانیم عقب نشینی از موضعِ ضعف اما نیم بند رژیم را به تعرضی همه جانبه به حکومت اسلامی تبدیل کنیم و جبهه انقلاب زن زندگی آزادی را هر چه گسترده تر سازیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *