حجاب و اربعین – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محرم و عاشورا و اربعین ایامی است که معمولا نان آخوندها و حکومت اسلامی در روغن است. هرچه را مردم از آنها با جدال و مبارزه گرفته اند سعی میکنند در محرم پس بگیرند. اما امسال جوانان حتی در محرم هم به حکومت تعرض کردند و دختران بدون حجاب در برابر دسته های سینه زنی ظاهر شدند و به آنها دهن کجی کردند.

روز گذشته در جلسه ای در مورد اربعین، سردار محمد رضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: “باید تلاش کنیم همانند حضرت زینب حرف دل مردم را به همه دنیا برسانیم که این پیام دفاع از قرآن، ولایت و حجاب به عنوان اصلی‌ترین پیام پیاده‌روی اربعین و جاماندگان اربعین است.”

به کمک زینب و اربعین و سینه زنی و لشکر کشی تلاش میکنند خرافات و حجاب را به زنان تحمیل کنند و سنگرهای از دست رفته را پس بگیرند. همه چیزگویای اینست که حجاب پرچم جمهوری اسلامی است. به قول یکی شان حجاب خاکریز اول حکومت است اگر سقوط کند همه خاکریزها سقوط میکنند. جالب است که بعضی ها هنوز هم با ژست جامعه شناس و فیلسوف ادعا میکنند که حجاب یک مساله “فرهنگی” است و سیاسی نیست. منظورشان اینست که با کار فرهنگی باید زنان را به دور انداختن حجاب تشویق کرد! جمهوری اسلامی هر روز دارد فریاد میزند که حجاب بسیار سیاسی است و ستون حکومت است و برای آن دارد دستگیر و زندانی میکند. مساله اساسی اینست که این سنگر را زنان در انقلاب زن زندگی آزادی فتح کرده اند و دیگر اربعین و زینب و حسین هم نمی توانند اوضاع را به قبل بازگردانند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *