مهسا در سازمان ملل – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۲۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رئیسی در سازمان ملل از اغتشاشات، چیزی که مردم آنرا انقلاب زن زندگی آزادی میخوانند، و اینکه این پروژه غرب است گفت. نمیتوانست نگوید. مهمترین چیزی که دنیا در یک سال گذشته از ایران و در مورد ایران در سطح جهان دیده و شنیده انقلاب مردم ایران بوده است. از تجمعات و اعدام‌‌ها، از مراسم‌ها و دستگیری‌ها، از بی‌حجابی سراسری در ایران تا تجمعات بی‌وقفه در داخل و خارج، و رئیسی نمیتوانست خودش را به کوچه علی‌چپ بزند و چیزی نگوید. حاضرین در نشست سازمان ملل اکنون قاتل مهسا را در مقابل چشمان خود میدیدند. عده‌ای سالن را ترک کردند و یکی پوستر مهسا را در سالن چرخاند. روزهای قبل از اجلاس سازمان ملل نیز در آستانه سالروز انقلاب و شروع تحرکات گسترده در ایران، شاهد بیانیه‌ سازمان ملل در محکومیت سرکوب‌ها در ایران و بیانیه امنستی بودیم. این‌ها انعکاس همان اغتشاشات! و فشار افکار عمومی جهان است که دست از سر مقامات جمهوری اسلامی برنمیدارد.

رئیسی مزخرفات دیگری از کوییرستیزی تا حقوق بشر را هم تکرار کرد در حالیکه چند متر آنطرف‌تر در پشت دیوارهای سازمان ملل مخالفان حکومت شعار زن، زندگی، آزادی، مرگ بر رئیسی، مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای و زندانی سیاسی آزاد باید گردد سرمی‌دادند.

رئیسی قرآن را هم سر دست گرفت و گفت “قرآن هرگز نمیسوزد”. اما قرآن مدتها است در ایران و در قلب و مغز مردم سوخته است. با بی‌حجابی میلیونی سوخته است. با مذهب گریزی و هجو هر روزه مقدسات اسلامی سوخته است. با فرهنگ مدرن و غیر مذهبی مردم و سنت‌های غیر اسلامی دود شده و به هوا رفته است. مردم سالها است معجزات قرآن و اسلام را در سفره‌های خالی و فلاکت عمومی خود، با اعدام و شکنجه و تجاوز توسط نمایندگان حکومت خدا در روی زمین، در زندگی لوکس آیت‌الله‌ها و آقازاده‌ها و قشر مفتخور و فاسد حاکم دیده‌اند و نفرت از همه اینها بیداد میکند. اینرا رئیسی و خامنه‌ای و مقامات حکومت بهتر از همه میدانند و کابوس شبانه‌روزی آنها است. انقلاب زن زندگی آزادی پایان قرآن و اسلام و دستاوردهای! زمینی آنرا اعلام کرده و میخی بر تابوت حکومت قرآن است.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *