نیکای قهرمان یک ساله می شود – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۵۲۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

 

آیدا شاکرمی، خواهر نیکای قهرمان، روز چهارشنبه در آستانه سالگرد جان باختن خواهرش، از احضار و بازداشت افرادی خبر داد که در یک هفته گذشته تلاش کرده‌اند بر مزار او حاضر شوند. آیدا می گوید: “از هفته گذشته، جو امنیتی، تمام منطقه اطراف مزار او را فراگرفته است”. او همچنین از تهدید توسط افرادی خبر داد که گفته‌اند در صورت حضور بر مزار نیکا “مادرم دستگیر خواهد شد و به او گفته‌اند بهتر است به فکر امنیت من که تنها دخترش هستم باشد.”

با این وجود حکومت اسلامی با درجه ای از عقب نشینی اعلام کرده است: “به شرطی که خشونتی در کار نباشد” روز پنجشنبه سی شهریور این مراسم می تواند برگزار شود.

یک حکومت با برخورداری از همه امکانات سرکوب و بهره مند از خونخوار ترین جانیان روی زمین در برابر یک دختر نوجوان ۱۶ ساله که سال پیش با قساوت تمام به قتل رسانده است، از ترس به خود می پیچد و نمی داند با نزدیک شدن سالگرد این قهرمان شجاع چه خاکی بر سرش کند.

مادر آید را تهدید می کنند که تنها دخترش را هم دستگیر میکنند تا شاید جلوی مردمی که بر سر مزار نیکا جمع می شوند را بگیرند. وقتی می دانند ممکن نیست می گوید پس مردم خشونت! نکنند. خودشان هم میدانند مدال طلای خشونت در قرن اخیر بر گردن خودشان آویزان است و در دنیا در زمینه کشتار و آدم کشی و قتل و جنایت بی مانند می باشند.

ترس حکومت از همه نیکاها، تمامی دختران نوجوان و همه زنان، در ایران است. وحشت مرگشان از جوانانی است که با دست خالی به جنگ عظیم ترین ماشین جنایت و کشتار رفته اند. درماندگی این رژیم در برابر مردمی است که انقلاب می خواهند. نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر. با شرکت در اولین سالگرد مراسم نیکای عزیزمان، پرچم انقلاب زن زندگی آزادی را که از دستان نیکا به زمین افتاد برافراشته تر کنیم.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *