بیانیه سازمان ملل علیه حکومت اسلامی – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۵۲۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

همزمان با سفر رئیسی به سازمان ملل، این سازمان بیانیه ای را در محکومیت حکومت اسلامی صادر کرد و اقدامات نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی علیه معترضان در سالگرد جان‌باختن مهسا امینی را قویا محکوم کرد. در این بیانیه اعلام شده است “در ماه گذشته، مقامات، در تلاش برای این‌که اعتراضات در سالگرد تظاهراتِ پس از جان باختن مهسا امینی را سرکوب کنند شماری از مدافعان حقوق بشر را بازداشت کردند”. این بیانیه می‌افزاید که مقامات (جمهوری اسلامی) تاکنون از انجام تحقیقات مستقل، بی‌طرفانه و شفاف درباره مرگ مهسا امینی سر باز زده‌اند.

روز ۲۲ شهریور عفو بین الملل نیز بیانیه ی تندی به خاطر جنایات جمهوری اسلامی صادر کرد و از دولتها خواست که سران جمهوری اسلامی را به خاطر جنایات و سرکوبگریهایشان به محاکمه بکشند. سازمان آموزش بین المللی با ۳۲ میلیون عضو نیز، کارزاری را برای آزادی جعفر ابراهیمی و همه معلمان دربند به جریان انداخته و شمار زیادی از اتحادیه های کارگران و معلمان جهان به این کارزار پیوسته اند. لیبر استارت، سایت پر طرفدار اتحادیه ای نیز این کارزار را فعالانه دنبال میکند.

علاوه بر این سازمانهای حقوق بشری، یک حرکت بی سابقه در هفته گذشته رای اکثریت قاطع  نمایندگان کنگره آمریکا به “قانون مهسا” بود که با اکثریت ۴۱۰ رای در مقابل فقط ۳ رای مخالف به تصویب رسید. جالب است که اکثریت نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به آن رای مثبت دادند. این قانون در صورت تصویب نهایی در سنا دولت را موظف میکند که تحریمهایی را علیه خامنه ای، ابراهیم رئیسی، و نهاد ریاست جمهوری و همچنین نهادها و بنیادهایی که با مقامات ارشد حکومت اسلامی مرتبط هستند وضع کند.

دولتها مصالح نازل خود را دنبال میکنند، و سیاست سازمان ملل برآیند این مصالح است. اما افکار عمومی دنیا با انقلاب زن زندگی آزادی، بیش از پیش متوجه سرکوبگریهای حکومت و نفرت سراسری مردم ایران علیه این حکومت شده و این خود هرگونه سازش و همراهی با حکومت اسلامی را برای دولتها مشکلتر مینماید. این شرایط است که باعث میشود سازمان ملل همزمان با راه دادن رئیسی به این سازمان، علیه او  و حکومت اسلامی بیانیه صادر میکند و این حکومت را شدیدا محکوم مینماید. با گسترش افشاگریها در سطح جهان علیه این جلادان و جانیان آدمکش اسلامی، میتوانیم فضایی ایجاد کنیم که دولتها و سازمان ملل راهی جز بایکوت این حکومت منفور و ضد مردمی مقابل خود نداشته باشند.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *