از غوغا تابان باید آموخت – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به دنبال انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی در سوم مهر ماه که از “سیل مهاجرین افغانستانی” به ایران خبر میداد، موج تبلیغاتی کثیفی علیه میلیونها مهاجر ستم‌کشیده افغانستانی شروع شد. تکاندهنده ترینش در شهر اقبالیه قزوین با حمله به مناطق افغانستان نشین و شعارهای فاشیستی علیه آنان بود. جالب اینجاست که هنگام این حملات خبری از سرکوبگران حکومت نبود، اما شامگاه جمعه علی ابراهیمی فرمانده انتظامی قزوین حملات را کار “افراد خودسر” خواند و از بازداشت نوزده نفر خبر داد. توطئه ای خطرناک و جنایتکارانه که فقط از مخیله آدمکشانی چون سران جمهوری اسلامی میتواند بیرون زند. توطئه ای برای به انحراف کشاندن انقلاب و به جان هم انداختن مردم.

در برابر این توطئه کثیف فاشیستی، انقلاب زن زندگی آزادی به دفاع از خود برخاسته است. در دل چنین شرایطی غوغا تابان خواننده افغانستانی ضمن انتشار ترانه اش خطاب به مردمی که خالق انقلاب زن زندگی آزادی هستند، مینویسد: “ما به قامت بلند آن “نه” که تو گفتی می‌بالیم. ما دشمن یک‌دیگر نیستیم. ما دشمن هم نبوده‌ایم و نیستیم و نخواهیم بود. ما قربانیان دردهای مشترکیم. من و تو و ما عزیزان همدیگر هستیم. تو پاره‌ی تن منی. ما یکی هستیم.” این گفته ها بازتاب وسیعی پیدا کرد. همچنین مردم با کارزار هایشان با این توطئه حکومت و ناسیونالیسم عظمت طلب فارس و مشخصا طیف سلطنت طلب که همسو با جمهوری اسلامی شده اند به مقابله برخاستند.از جمله کارزار اجتماعی “از مهاجرین افغانستانی حمایت میکنیم” با هشتگ “من هم افغانستانی هستم” به سرعت در مدیای اجتماعی گسترش یافت.

در برابر این توحش فاشیستی ما اعلام میکنیم که مسبب این همه فقر و استثمار و بردگیِ چهل و چهار ساله حاکمیت این رژیم وحشی و جنایتکار است و مردم اجازه نمیدهند که چهره انسانی و زیبای انقلاب زن زندگی آزادی کدر شود. ما مردم انساندوست و برابری طلب با تمام قوا این توطئه خطرناک و غیر انسانی حکومت اسلامی را درهم خواهیم شکست.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *