پیامد تورم، گرانی و تنها راه حل موجود – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مرکز آمار ایران: “رشد حدود ۱۴۰ درصدی نرخ گوشت قرمز طی یک‌سال” و ریزش ۳۰ درصدی مشتریان رستوران‌ها طی شش ماه.

رجوع به آمار و اعلام اینکه هر روزه قیمت ها با سرعت موشک بالا می رود دیگر تکرار مکررات است. کسی هم در درون حکومت حرفی برای گفتن ندارد. این فلاکتی که سرِ باز ایستادن ندارد تنها برنامه موفقی است که جمهوری اسلامی قدم به قدم و با درایت کامل آن را دنبال می کند. هدف نابودی کامل زندگی همه مردم است. هدف پُر کردن بیشتر جیب ها و حساب های بانکی است. وقتی داستان زندگی ما مردم این شده است که هر صبح با خبر گرانی و تورم بیشتر بیدار شویم و هر شب با کابوس روز بعد سر بر بالین بگذاریم، چه راه حل واقعی و منطقی برای خلاصی از وضعیت در چشم انداز می بینیم.

جواب روشن است. روشن تر از شعله های آتشی که طی سال گذشته معترضان و انقلابیون زن زندگی آزادی در خیابانهای ایران خلق کرده اند. جواب، اعتراضات هر روز بازنشستگان و کارگران و همه مزدبگیران در ایران است. توهمی به حکومت نیست. تنها راه نجات جنگیدن تا پای جان برای سرنگونی حکومت است. تنها راه متحد شدن و یکپارچه شدن بیش از این است.

انقلاب همه ما را به حرکت در آورده است. طوفانی که سرِ باز ایستادن ندارد. سد راه این انقلاب تنها سرکوب بی رحمانه حکومت است اما این دیوار گِلی در برابر سیل انقلاب یارای مقاومت ندارد.

این انقلاب هر روز متعین تر و عمیق تر می شود. یک دلیل این تعین و عمق انقلاب وجود حزب سیاسی ای است که دست به ریشه برده است و هرآنچه که غیر انسانی است را بی رحمانه نقد و طرد می کند. برای سرنگونی جمهوری اسلامی و پیروزی قطعی انقلاب هم به همه این مردم تشنه آزادی و برابری نیاز هست و هم به حزبی که منظما انقلاب را رهبری کند و به پیش برد. انقلاب، جامعه و حزب خود را صدا می کند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *