نرگس محمدی و جایزه صلح نوبل- بهرام سروش

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

قبل از هر چیز اعطای جایزه صلح نوبل را به نرگس محمدی تبریک می گویم که به پاس ایستادگی در برابر حکومت اسلامی طی این سالها این جایزه را از طرف یکی از نهادهای مهم جامعه جهانی دریافت می کند. دریافت این جایزه، که معنی و پیام سیاسی مهمی دارد، نرگس محمدی را در ادامه مبارزه علیه جمهوری اسلامی در موقعیت محکم تری قرار میدهد. و در عین حال فشار را بر جمهوری اسلامی برای آزادی فوری و بی قید و شرط وی و تمام زندانیان سیاسی افزایش می دهد.

همچنین، انتخاب ایران و یکی از فعالین مبارزه علیه جمهوری اسلامی برای دریافت این جایزه، دستاورد مهمی است برای انقلاب زن زندگی آزادی، برای زنانی که در صف مقدم آن می جنگند و برای جوانان و همه مردم ایران که طی یکسال گذشته با جانفشانی و ایستادگی بینظیری در برابر یکی از هارترین حکومت های جهان برای بزیر کشیدن آن بپا خاسته اند.

اعطای این جایزه در عین حال شکست مفتضحانه دیگری برای جمهوری اسلامی و تیم های لابی آن در عرصه بین المللی است که در اوج درماندگی و استیصال تلاش می کنند برای حکومت قاتلشان در سطح جهانی کسب وجهه کنند و دولت های غربی را به پای عادی سازی روابط با آن بکشانند. اعطای این جایزه کارزار برای طرد و انزوای هرچه بیشتر جمهوری اسلامی و بایکوت آن از طرف مردم جهان و نهادهای بین المللی و دولت های جهان را تسهیل می کند.

اعطای جایزه صلح نوبل به یکی از چهره های زن مبارزه علیه جمهوری اسلامی، برسمیت شناسی و ارج نهادن به انقلاب باشکوه زن زندگی آزادی در سطح جهانی و ضربه محکمی به حکومت اسلامی است، که مبارزه ما مردم ایران برای سرنگونی هرچه سریع تر آن را گامی دیگر بجلو می راند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *