جواب حملات شیمیایى، اعتراض متحدانه – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز شنبه ۱۵ خرداد دبیرستان دخترانه “عاشورا” در شهر قدس تهران مورد حمله شیمایی قرار گرفت و تعدادی از دانش آموزان مسموم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

مسمومیتهاى زنجیره اى که از آذر ماه ١۴٠١ شروع شد، عکس العمل مستاصلانه رژیمى است که انقلاب زن زندگى آزادى پایه اى ترین ستونهاى عمارت پوسیده آن را نشانه گرفته است.

این حملات از قم شروع شد و در چندین شهر مختلف ادامه پیدا کرد. به گفته وزرات بهداشت رژیم اسلامى “ماده تحریک کننده استنشاقى” بوده است ولى هیچ اطلاعات دقیقى در مورد ماده مسمومیت زا گزارش نشده است و “جالب تر” اینکه نیروهاى امنیتى از تحویل نتایج آزمایشات به والدین دانش آموزان ممانعت کردند. از سوى دیگر بعد از گذشت یک سال “عاملین” این حملات شیمیایى از سوى رژیم اسلامى “شناسایى” نشده اند. ناگفته پیداست که دست داشتن رژیم در این حملات شیمیایى دانسته عمومى است و نیازى به “کارآگاه” ویژه نیست تا مجرمین را ردیابى کند. به درست مردم در اعتراض به این حملات شعار “حکومت بچه کُش” را سر میدهند.

در پروسه بررسى هر جنایتی، انگیزه جنایتکار، اولین موضوعى است که در امر شناسایى فرد یا افراد مجرم به کار میرود. مقابله با انقلاب زن زندگى آزادى و مقابله با یکى از نیروهاى اصلى انقلاب یعنى دانش آموزان و دانشجویان علت و انگیزه اصلى حملات شیمیایى به مدارس بوده است و هنوز همان هدف را در آخرین حمله خود دنبال میکند. طفره رفتن رژیم از شناسایى عاملان این حملات، چیزى به جز دست داشتن بالاترین مقامات رژیم در طراحى و اجرایى کردن این حملات را بر ملا نمیکند.

اعتراضات متحدانه خانواده دانش آموزان تنها راه مقابله با این تمهیدات رژیم اسلامى است. تعرض رژیم به دانش آموزان دختر هدفى جز ارعاب آنان و کل جامعه ندارد و به این اعتبار باید با مبارزات خانواده ها و همه مردم جواب بگیرد.

انقلاب با ابتکارات خود از سد رژیم اسلامى خواهد گذشت اما بدون تردید براى مقابله با تعرضات رژیم نیاز به تشکل و سازماندهى اجتماعى در هر سطحى بیشتر از پیش به یک امر عاجل و ضرورى در مقابل جامعه قرار گرفته است. هر درجه از تشکل و تلاش متحدانه قدرت سرکوب رژیم را تنزل داده و بى اثر خواهد کرد. گرد آمدن به دور حزبی چون حزب کمونیست کارگرى راه سر راستی براى تلاش متحدانه در این انقلاب شکوه مند است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *